شناسهٔ خبر: 30166 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بسته ویژه حمایتی وزارت ارشاد برای نشریات حوزه کودک و نوجوان

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص بسته های حمایتی ویژه برای نشریات حوزه کودک و نوجوان فعال در گسترش فرهنگ خانواده خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، حسین محرابی روز چهارشنبه در همایش بررسی مسائل مطبوعات کودکان و نوجوانان به جایگاه و اهمیت نشریات حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه بسته های حمایتی ویژه ای برای این گونه نشریات که در حوزه گسترش فرهنگ خانواده فعال هستند درنظر گرفته است.

وی اختصاص یارانه به نشریات کودک و نوجوان را از جمله حمایت های این وزارتخانه دانست و افزود: نشریات حوزه کودک و نوجوان آن چنان که باید و شاید معرفی و تبیین نشده اند و نیاز است که مطبوعات فعال در این عرصه بیش تر به جامعه معرفی و مد نظر قرار گیرند. 

محرابی در ادامه با تشریح روند شکل گیری و راه اندازی اولین های حوزه نشریات کودک و نوجوان گفت: در سال ۱۳۰۷ اولین نشریه کودک و نوجوان با نام سه فندق منتشر شد. 

محرابی از کیهان بچه ها نیز به عنوان یکی از نشریات قدیمی نام برد گفت: این نشریه بسیاری از افراد را به مطالغه ترغیب کرد.

وی تصریح کرد که یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به مجلات مربوط به گروه سنی کودک و نوجوان فعال در گسترش فرهنگ خانواده است.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نشریات حوزه کودک و نوجوان به درستی به جامعه معرفی نشده اند گفت: باید تلاش شود که اینگونه مطبوعات بیشتر به جامعه و مردم معرفی شوند.

محرابی با اشاره به فعالیت خانه مطبوعات، گفت: هم اکنون با اقدامات انجام شده ۱۴ خانه مطبوعات در استان های کشور در حال فعالیت هستند.

مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به برگزاری بیستمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها اشاره کرد و گفت: حضور نشریات خانوادگی و حوزه کودک و نوجوان در این رویداد رسانه ای به آسیب شناسی این عرصه کمک شایانی کرد.

در ادامه این همایش با حضور حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فریدون عموزاده خلیلی و احمد عربلو دو پیشکسوت مطبوعات کودک و نوجوان تقدیر شد. 

همایش بررسی مسائل مطبوعات کودکان و نوجوان روز چهارشنبه با حضور جمعی از مدیران مسئول نشریات حوزه کودک و نوجوان در مجتمع فرهنگی سرچشمه (هفت تیر) برگزار شد.

نظر شما