شناسهٔ خبر: 30167 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعزام 11 گروه فرهنگی و هنری به خارج کشور در آستانه نوروز

ماه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز پنج شنبه در شهر رم ایتالیا گشایش می یابد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ علی جنتی در سفری سه روزه علاوه بر حضور در ماه فرهنگی ایران، در گشایش هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران و نمایشگاه فرهنگی هنری ایران در ایتالیا نیز حضور می یابد.

دیدار با وزیر آموزش و پرورش و دانشگاه ها، کاردینال راوازی وزیر فرهنگ واتیکان، بولدرینی رئیس مجلس نمایندگان و ماسیموبرای وزیر سابق میراث و فعالیت های فرهنگی از جمله برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سفر وی به ایتالیا خواهد بود.

همچنین دیدار با فرانچسکینی وزیر میراث، فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا و امضای سند برنامه اجرائی موافقتنامه فرهنگی(با حضور دو وزیر) و سخنرانی در نشست نخبگان و شخصیت های فرهنگی و علمی ایتالیا از دیگر برنامه های سفر جنتی به این کشور است.

وزیر ارشاد همچنین در این سفر به منظور تشریح برنامه های فرهنگی مشترک بین ایران و ایتالیا، با شبکه سراسری رای، روزنامه لارپوبلیکا و خبرگزاری کرنوس گفت و گو می کند.

ماه فرهنگی ایران در ایتالیا از ۲۱ اسفند به مدت ۴۰ روز در شهر رم برگزار می شود و از جمله برنامه های پیش بینی شده در آن می توان به نمایشگاه فرهنگی و هنری از آثار مینیاتور، خط ، نقاشی، خط نقاشی، سفال، عکس های تهران قدیم و تهران جدید ( متعلق به ۵۰ هنرمند ایرانی )در محل موزه هنرهای شرقی رم اشاره کرد.

نمایش هفت فیلم ایرانی در موضوعات اجتماعی با زیر نویس ایتالیائی در محل خانه سینمای رم، برگزاری سمینار ایرانشناسی با موضوع ادبیات معاصر ایران در دانشگاه بولونیا با حضور اساتید ایرانی و ایتالیائی، ملاقات مقامات رسمی فرهنگی دو کشور در رم در عالی ترین سطح، امضای سند برنامه اجرائی موافقتنامه فرهنگی، علمی و آموزشی از دیگر برنامه های این جشنواره است.

نشست علمی فرهنگی با موضوع روابط فرهنگی ایران و ایتالیا با حضور نخبگان فرهنگی و علمی ایتالیا در محل دائره المعارف ترکانی ایتالیا، رونمائی از چند کتاب ترجمه شده از سوی رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در ایتالیا و برنامه های نمایشی همچون پرده خوانی با استفاده از هنرمندان ایرانی از برنامه های دیگر این رویداد هنری است.

نظر شما