شناسهٔ خبر: 30173 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

490 هزار گردشگر خارجی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی وارد کشور شده اند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: 490 هزار گردشگر خارجی امسال از طریق پایانه های مرزی این استان وارد کشور شده اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ حسین امامی افزود: از ۴۹۰ هزار نفر گردشگر خارجی ورودی به کشور از طریق پایانه مرزی آذربایجان غربی فقط ۱۸ درصد در آذربایجان غربی اقامت کرده اند و بقیه سایر استانها را برای اقامت برگزیده اند. 

وی اظهار کرد: پایانه های مرزی بازرگان، پیرانشهر، سرو، پلدشت و رازی به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را در زمینه مسافران خارجی در استان به خود اختصاص داده اند. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۱۶۹ هزار نفر از مرز بازرگان، ۱۳۰ هزار نفر از مرز پیرانشهر، ۹۱ هزار نفر از مرز سرو، ۵۵ هزار نفر از طریق مرز پلدشت و ۴۳ هزار نفر از مرز رازی این استان وارد کشور شده اند. 

وی ادامه داد: بیشترین میزان مسافران ورودی از کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان بوده اند.

امامی گفت: امسال دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گردشگر داخلی نیز از این استان بازدید کرده اند.

وی ادامه داد: از کل مسافران وارده شده به آذربایجان غربی یک میلیون و ۴۵۳ هزار نفر نیز از اماکن تاریخی و تفریحی و جادبه های طبیعی استان بازدید کرده اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: از کل گردشگران و مسافران ورودی به استان ۳۰۰ هزار و ۲۷۳ نفر در هتلها و مراکز اقامتی استان پذیرش شده اند.

امامی ادامه داد: اتخاذ تدابیری در خصوص فراهم ساختن بستر و زیرساختهای لازم برای اسکان طولانی مدت گردشگران در استان از ضرورتهایی است که باید به آن به صورت جدی پرداخته شود. 

وی اظهار کرد: کاهش مشکلات به ویژه در زمینه اسکان و اقامت، تبلیغات و اطلاع رسانی و تامین کمپهای اضطراری می تواند گامی مهم در جذب گردشگران و جلب رضایت آنان باشد. 

آذربایجان غربی دارای یک هزار و ۴۷۲ اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده در ردیف میراث ملی و دو اثر جهانی قره کلیسا و تخت سلیمان تکاب است که سالانه هزاران گردشگر از داخل و خارج از کشور از این آثار بازدید می کنند.

این استان با دارا بودن یک هزار کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان یکی از استانهای مرزی کشور است که سالانه گردشگران بسیاری از این کشورها با مقاصد مختلف وارد استان می شوند.

نظر شما