شناسهٔ خبر: 30176 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرافراز: بدهی‌های صدا و سیما را مدیریت می‌کنیم

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه تغییرات ساختاری در این سازمان بدون بدهی‌ها هم صورت می گرفت تاکید کرد: بحران بدهی‌های این سازمان را مدیریت می کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما در جمع خبرنگاران در پشت صحنه سریال «معمای شاه» در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برای تولید بیشتر سریال هایی مشابه معمای شاه چه تدبیری اندیشیده‌اید اظهار کرد: ما تعداد قابل توجهی از این سریال‌ها را به صورت بالقوه آماده داریم اما متناسب با بودجه ای که می توانیم به این آثار اختصاص دهیم و امکاناتی که ایجاد کنیم حتما این پروژه ها را شروع خواهیم کرد.

وی درباره جوانگرایی در سازمان صدا و سیما گفت: متناسب با وضعیت فعلی سازمان باید تصمیم گرفت. زمانی ما از صفر شروع می کنیم مثل شبکه پرس تی وی یا افق که نیروهای بسیار جوانی را بکارگیری کرده اند اما در وضع فعلی افق ما و نگاه ما در آینده این است که با جانشین پروری جلو برویم و نیروهای جوانی که در حوزه کارهای هنری و رسانه ای فعالیت می کنند بیایند و بخش های مدیریتی را به عهده بگیرند.

رئیس سازمان صدا و سیما درباره حضور پورمحمدی به عنوان نماینده سیما در سینما و انتقادات ایوبی رئیس سازمان سینمایی در زمینه انعکاس پیدا نکردن فعالیت های دولت در صدا و سیما تصریح کرد: تفاوت هایی بین حوزه سینما و سریال سازی در تلویزیون وجود دارد و تا جایی که در توانمان باشد و بتوانیم همکاری خواهیم کرد. فعالیت های دولت نیز به صورت مرتب در صدا و سیما منعکس می شود.

سرافراز همچنین در پاسخ سئوال خبرنگار مهر درباره چابک سازی در سازمان صدا و سیما برای رهایی از بدهی عظیمی که در سازمان صدا و سیما برای او میراث مانده تصریح کرد: چابک سازی همواره جزو اهداف صدا و سیما بوده است و در هر حال این کار را انجام می دادیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگر مهر که پس برای رهایی از بدهی ها چه تمهیداتی اندیشیده ایدخاطرنشان کرد: به هر  حال می خواهیم این موضوع را مدیریت کنیم تا بدهی ها کاهش پیدا کند و سازمان صدا و سیما موفق شود وظایفش رابه درستی انجام دهد.

تلاش می کنیم با روش های مختلف این کار را انجام دهیم تا این بحران بگذرد و سال آینده اتفاقات دیگری شکل بگیرد.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا صدا و سیما در سال جدید به ثبات می رسد یا خیر گفت: تغییر تشکیلات انجام شده است و ادامه آن مکمل هایی وجود دارد که باید به انجام برسد اما از نظر نیروی انسانی و مدیریتی ما ثبات داریم.

سرافراز درباره مهمترین کاری که در اولویت دارد گفت: برنامه های عید نوروز را داریم و چهار سریال پخش می شود که دو تا از آنها بعد از ایام فاطمیه روی آنتن خواهد رفت.

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین درباره پروژه معمای شاه اظهار کرد: این سریال روایت صحیحی از تاریخ انقلاب و حوادثی که منجر به انقلاب شد دارد و می تواند روایتی از تاریخ انقلاب باشد. این سریال در بعضی شرایط از جمله گریم ها بهترین شرایط را دارد و انشاالله می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: اصل روایت صحیح انقلاب مهمترین بخش این پروژه است و فکر می کنم شخصیت هایی که خلق شده اند کاملا شبیه شخصیت های آن دوران هستند و باورپذیری را در مخاطب افزایش می دهند.

نظر شما