شناسهٔ خبر: 30193 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجری "تخت گاز" اخراج شد!

شبکه "بی بی سی" مجری اصلی برنامه تخت گاز، جرمی کلارکسون را به دلیل درگیری با تهیه کننده برنامه از کار معلق کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از بانی فیلم؛ برنامه تخت گاز که دو مجری دیگر به نام ها "ریچارد هموند" و "جیمز می" نیز دارد، شنبه این هفته از شبکه دوم "بی بی سی" پخش نخواهد شد. بر اساس این اعلامیه دو قسمت باقی مانده از آخرین فصل این برنامه نیز از لیست برنامه ها حذف شده اند.


به گزارش روزنامه بریتانیایی "دیلی تلگراف"،درگیری کلارکسون و تهیه کننده برنامه هفته پیش اتفاق افتاد و روابط عمومی شبکه روز دوشنبه خبر آن را اعلام کرد. به نظر می رسد کلارکسون با زدن مشتی بر صورت تهیه کننده، او را زخمی کرده است. براساس همین رفتار غیر حرفه ای، شبکه تصمیم به تعلیق کلارکسون گرفت.


کلارکسون سال پیش نیز به دنبال به کار بردن عباراتی نژادپرستانه در برنامه خود، آخرین اخطار خود را از مدیریت "بی بی سی" دریافت کرد.سخنگوی شبکه نیز به دنبال این واقعه، در کنفرانسی خبری اعلام کرد که حادثه در دست بررسی است و تا اطلاع ثانوی جرمی کلارکسون حق ادامه فعالیت در این شبکه را ندارد.


شبکه "بی بی سی" هنوز هیچ اطلاعاتی از زمان بازگشت تخت گاز بر روی آنتن نکرده است و مشخص نیست که آیا شبکه قصد ادامه این برنامه را دارد یا خیر.تخت گاز محبوبترین برنامه "بی بی سی" است و هر هفته بیش از سیصد و پنجاه میلیون نفر در سراسر جهان به تماشای آن می نشینند. می توان گفت که این برنامه سود بسیار هنگفتی را به جیب "بی بی سی " سرازیر کرده است.


این اولین باری نیست که کلارکسون دست به اقداماتی می زند که بعد ها مجبور به عذرخواهی می شود. او یک بار در برنامه زنده تلویزیونی از پلیس درخواست کرده بود که تمام کارگران اعتصابی را به رگبار گلوله ببندد. پس از اعتراض گسترده به این عبارت، کلارکسون مجبور به عذرخواهی رسمی شد.


به کار بردن عبارات نژاد پرستانه در هنگام فیلم برداری یکی از قسمت های آن در آرژانتین نیز موجب شد کشور تا مرز آشوب و اعتراضات خیابانی پیش برود. کلارکسون در یکی دیگر از برنامه های تخت گاز که در میانمار ضبط می شد نیز عباراتی نژاد پرستانه به کار برد که اعتراضات زیادی را به دنبال داشت.


جرمی کلارکسون مجری بی دردسری برای بی بی سی و حتی دولت بریتانیا نبوده است. دست اندرکاران برنامه تخت گاز در میانه ضبط برنامه خود در آرژانتین مجبور به ترک این کشور شدند. زیرا مشغول راندن پورشه ای با پلاک "اچ 982 اف کی ال"‌ بودند. حروفی که می توان از آن ها به عنوان مخفف عبارت "جنگ سال 1982 فالکلند" یاد کرد.

نظر شما