شناسهٔ خبر: 30199 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درخشش فیلم چند متر مکعب عشق در کانادا

چند متر مکعب عشق دو جایزه اصلی بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جشنواره ریئل ورد کشور کانادا را از آن خود کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، فیلم سینمایی چند متر مکعب عشق، پس از حضور موفق در هفتمین دوره جشنواره فیلم جیپور در کشور هند با دریافت دو جایزه شتر طلایی برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری، این بار موفق به دریافت دو جایزه اصلی جشنواره بین المللی فیلم ریئل ورد از کشور کانادا شد.

این فیلم ، جایزه بهترین فیلم خارجی برای تهیه کننده آن ، یعنی نوید محمودی و جایزه بهترین کارگردانی فیلم اول را برای جمشید محمودی - کارگردان فیلم - همراه داشت.

هیئت داوران فستیوال در تحسین این فیلم اعلام کردند که فیلم از داستان بی نظیری برخوردار است. کارگردان جوان این فیلم توانسته است با اجزای دیگر مثل طراحی صحنه، فیلم برداری و حضور بازیگران کارآمد، اثری خلق کند که به عنوان فیلم اول شگفت انگیز به حساب می آید.

چند مترمکعب عشق - محصول مشترک ایران و افغانستان - پیش از این، پدیده سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر نام گرفت.

در این فیلم ساعد سهیلی، حسیبا ابراهیمی، نادر فلاح، علیرضا استادی، مسعود میر طاهری، افشین سلیمان پور، امیر غفور صدخسروی و کاظم علیزاده ایفای نقش می کنند.

در خلاصه فیلم چند متر مکعب عشق آمده است: عبدالسلام که یک مهاجر افغان است، به همراه دخترش مرونا در یک کارگاه مشغول کار و زندگی است. عشقی در راه است عشق صابر به مرونا، عشقی که فرجامش را هیچ کس نمی داند، نه صابر، نه مرونا و نه حتی عبدالسلام ...

نظر شما