شناسهٔ خبر: 30295 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازسازی سالن «سایه» تئاترشهر از ۲۷ اسفند از سر گرفته می‌شود

نماینده تام‌الاختیار مجموعه تئاتر شهر در پروژه بازسازی این بنای تئاتری اعلام کرد که بازسازی سالن سایه مجموعه با پایان اجرای عمومی نمایش «کابوس شب نیمه آذر»، از ۲۷ اسفندماه از سر گرفته می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عبدالخالق مصدق درباره وضعیت بازسازی سالن سایه مجموعه تئاتر شهر که با آغاز اجرای عمومی نمایش «کابوس شب نیمه آذر» متوقف شده بود گفت: با پایان اجرای عمومی نمایش «کابوس شب نیمه آذر» در ۲۶ اسفندماه، بازسازی سالن سایه مجموعه از سر گرفته می‌شود. در ادامه بازسازی سالن سایه، نصب درهای آکوستیکی اصلی، کف‌سازی لابی، نصب روشنایی عمومی، تکمیل کردن اتاق‌های گریم و فرمان، نصب پرده مخمل سالن و نصب دوربین‌های مداربسته و دوربین‌های ضبط برنامه انجام خواهد شد.

وی درباره وضعیت صندلی‌های سالن سایه و طراحی انجام شده برای جایگاه مخاطبان این سالن توضیح داد: برای خرید صندلی‌های سالن از چند کارخانه بزرگ اسپانیایی استعلام بها گرفته شده است تا ببینیم خرید از کدام کارخانه برای ما ارزان‌تر تمام می‌شود. طی طراحی انجام شده برای جایگاه یک سویه مخاطبان در سالن سایه، ظرفیت ۵۵ نفر در نظر گرفته شده است که طی طراحی انجام شده این جایگاه ۵۵ نفره به صورت برقی به ۲ قسمت پرتابل ۳۰ و ۲۵ نفره تقسیم می‌شود.

مصدق درباره ظرفیت دوسویه سالن سایه یادآور شد: دوسویه یا سه‌سویه قرار گرفتن جایگاه مخاطبان در سالن سایه بسته به طراحی صحنه نمایش‌ها انجام می‌شود ولی در حالت استاندارد، سالن سایه در شکل دوسویه ۸۵ نفر ظرفیت خواهد داشت. این در حالی است که سالن قشقایی در وضعیت دوسویه ظرفیت ۱۵۵ نفر خواهد داشت که برای گروه‌هایی که متقاضی اجرا در وضعیت دوسویه، به صرفه این است که در سالن قشقایی با ظرفیت ۱۵۵ نفر اجرا داشته باشند. البته این تصمیم‌گیری در تعامل‌هایی که باید شکل بگیرد، انجام می‌شود.

مجموعه تئاتر شهر از پاییز سال ۹۳ وارد فاز دوم بازسازی خود شد که طی آن سالن‌های بلک باکس قشقایی، سایه و کارگاه نمایش مورد بازسازی قرار گرفتند.

نظر شما