شناسهٔ خبر: 30349 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اما و اگرهای سریال جدید مهران مدیری شروع شد

مدیر شبکه سوم سیما درباره قضاوت ها نسبت به سریال مهران مدیری بیان کرد که مردم خود بهترین نظارت کنندگان هستند و می دانند که نیت اصلی صدا و سيما و دیگران ایجاد فضای شادی و نشاط است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ غلامرضا میرحسینی  در پاسخ به سوالی درباره نامه وزیر بهداشت به رییس رسانه ملی که پیرامون سریال «در حاشیه» مهران مدیری و دغدغه های خود نسبت به آن نوشته شده بود، گفت: من هنوز این نامه را نخوانده ام و از مفاد آن اطلاعی ندارم با این حال از آنجایی که این نامه به ریاست سازمان صدا و سيما است نمی توانم از جانب وی تصمیم گیری کنم.

وی درباره اینکه احتمال دارد این نامه در روند پخش سریال مهران مدیری تاثیر بگذارد یا خیر؟ گفت: این سریال در جدول پخش قرار گرفته است و از ٦ فروردین ماه روی آنتن خواهد رفت. با این حال کاری که هنوز پخش نشده است نباید مورد ارزیابی و قضاوت قرار بگیرد، اثر باید به پخش برسد و بعد شما براساس تاثیرات آن تصمیم بگیرید.

مدیر شبکه سه با تاکید بر اینکه آثار مهران مدیری در فضایی طنز قرار دارد، بیان کرد: مخاطب به کارهایی از این دست که در راستای طنز قرار دارد با همین بینش، نگاه خواهد کرد. هدف این آثار انبساط خاطر، ایجاد نشاط و سرور در مخاطبان است و با کارهایی که در فضای ملودرام و جدی می خواهد آسیب شناسی و نقد وضع موجود را داشته باشد تفاوت دارد. 

مردم خود بهترین قضاوت را خواهند داشت

وی همچنین به دیگر آثاری که در حوزه کمدی از شبکه سوم سیما به پخش رسیده است اشاره و تصریح کرد: پیش از این هم ما سریال های دیگری داشتیم که «ساختمان پزشکان» ساخته سروش صحت از جمله آنهاست. این سریال قشر روانشناس را محور خود قرار داده بود اما آیا به روانشناسان توهین شد و یا مخاطبان بعد از تماشای این اثر نسبت به این قشر بدبین شدند؟

میرحسینی تاکید کرد: دوستان و عزیزان اجازه دهند تا سریال به پخش برسد و بعد مردم خود بهترین قضاوت را خواهند داشت.

این مدیر شبکه سوم سیما یادآور شد: زمانی كه نیت تولید کننده تخریب و توهین و یا نقد است طنز هم ممکن است استفاده شود اما نوع آثاری که تاکنون از شبکه سوم سیما به پخش رسیده است و در رده طنز هم قرار گرفته اند هدف اصلیشان ایجاد لحظاتی مفرح برای خانواده هاست و تابحال در این حوزه اثری نداشتیم که به قشری از طبقات جسارت و یا مردم را بدبین کرده باشد.

 اجازه دهند کار دیده شود و بعد قضاوت کنند

وی در پایان گفت: مخاطبان خود بهترین نظارت کنندگان هستند و با دانش و سواد بصری و رسانه ای که دارند می توانند تشخیص دهند که نیت اصلی سازمان صدا و سيما، شخص آقای سرافراز و دیگر عزیزان ایجاد فضای شادی و نشاط است یا خیر و دوستان اجازه دهند کار دیده شود و بعد قضاوت کنند.

سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخشی از نامه خود خطاب به رییس صدا و سيما آورده است: «برنامه‌های طنزی که تا کنون از رسانه ملی در حوزه‌های مختلف به نمایش درآمده‌اند، به ویژه سریال‌های طنزی که توسط هنرمند محترم جناب آقای مدیری کارگردانی شده، دارای مخاطبان بسیار زیاد بوده‌اند و تصویرهای کلی و ماندگار اجتماعی در ذهن مخاطب ایجاد کرده‌اند. قطعاً جنابعالی تأیید می‌فرمائید که مدیریت برداشت‌های اجتماعی پیرامون حوزه‌ای مثل حوزه سلامت که پس از پخش چنین برنامه پر مخاطبی ایجاد می‌شود، بسیار پیچیده است، ‌اینکه این سریال در نهایت چه تصویری از نظام سلامت به عنوان یک نهاد اجتماعی ارائه می‌نماید، بسیار حائز اهمیت خواهد بود، اینکه مخاطب رسانه ملی پس از پخش این سریال، بیمارستان و سایر مؤسسات پزشکی را با چه دیدی می‌نگرد، در ارتباط آینده وی با این نهادها و نیز شاغلان حرفه‌های پزشکی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.»

سریال «در حاشیه» که پیش از این با نام «اتاق عمل» شناخته می شد از ابتدا با حاشیه هایی در ساخت همراه بود و مدتی هم ضبط و تصویربرداری آن متوقف شد و تغییراتی در متن فیلمنامه آن لحاظ شد.

این سریال مثل تمامی آثار مهران مدیری فضایی طنز دارد و قرار است از ٦ فروردین ماه ٩٤ روی آنتن شبکه سوم سیما برود.

نظر شما