شناسهٔ خبر: 30357 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۲۲۰۰ کتابخانه عمومی؛ ۲ میلیون نفر عضو

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه ۲۲۰۰ کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد، گفت: متاسفانه فقط ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی کشور هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  علیرضا مختارپور در دیدار با آیت الله نوری همدانی که در د‌فتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۰۰ کتابخانه عمومی در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۲۰۰ کتابخانه با مشارکت دولت و بخش‌های‌های دیگر اداره می‌شود.

وی افزود: ۴۰ میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور وجود دارد که مورد استفاده گروه‌های سنی متفاوت، نوجوانان و جوانان قرار می‌گیرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: طی سال‌های گذشته کتابخوانی رونق خود را از دست داده و توجه مردم به کتاب کمتر شده و این در شمارگان کتب و مراجعه مردم به کتابخانه تأثیر داشته است.

وی ابراز داشت: ما با میزان مطلوب کتاب و کتابخوانی و مراجعه به کتابخانه فاصله داریم به طوری که باید ۳۰ میلیون نفر در کشور عضو کتابخانه باشند در حالی که فقط ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عضو هستند.

فاصله مردم با کتاب افزایش یافته

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این خصوص ادامه داد: لازم است در رسانه‌ها در جهت فرهنگ کتابخوانی برنامه‌هایی اجرا شود و همچنین با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای کشور در جهت ترغیب و تشویق مردم به کتابخوانی اقداماتی صورت گیرد.

مختارپور تصریح کرد: تعداد کل کتابداران و همکاران اداری کتابخانه‌ها در کشور ۶۵۰۰ نفر است.

وی در خصوص کیفیت کتاب‌ها عنوان کرد: کتاب‌ها توسط ناشرن مختلف منتشر می‌شوند و طی سال‌های گذشته کیفیت کتب افزایش یافته است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در زمینه انتشار کتاب‌های روانشناسی اظهار داشت: کتاب‌های روان‌شناسی با بینش اسلامی و معرفت دینی بسیار کم است و یا به زبان معارف دینی تعریف نشده که لازم است در این باره کارهایی صورت گیرد.

نظر شما