شناسهٔ خبر: 30378 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون بین الملل دانشگاه آزاد :جذب دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه 20 برابر شد

معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: جذب دانشجوی غیر ایرانی در واحدهای بین الملل این دانشگاه در سال جاری نسبت به سال گذشته 20 برابر شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ دکتر جواد انگجی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون بیش از ۶۰۰ دانشجو در واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی کشور تحصیل می کنند در حالی که این تعداد در سال گذشته ۳۲ نفر بود.

وی اظهار کرد: اغلب دانشجویان مزبور از کشورهای عراق و افغانستان هستند و در بیشتر رشته ها نظیر علوم پزشکی،مهندسی و علوم انسانی در حال تحصیل می باشند.

به گفته وی ، ۹ واحد بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در مناطقی مانند کیش، قشم، انزلی، جلفا و آمل فعال هستند و اولین مجتمع بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در شهر جدید گلبهار به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است.

انگجی ادامه داد: ایجاد واحدهای بین الملل و جذب دانشجویان خارجی از برنامه ها و رویکردهای دانشگاه آزاد اسلامی در کشور است.

به گفته وی ،دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه جذب دانشجویان خارجی از کشورهای همجوار بویژه کشورهای فارسی زبان مانند تاجیکستان و افغانستان تاکنون قدم های موثری برداشته است. 

معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت چهار واحد بین الملل این دانشگاه در کشور های انگلستان، افغانستان، لبنان و امارات متحده عربی خبر داد.

وی افزود: هم اکنون برای ایجاد واحدهای بین الملل در مسکو، اوگاندا، تاجیکستان، عراق و کشورهای آفریقایی اقداماتی در دست انجام است.
 

نظر شما