شناسهٔ خبر: 30389 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

طنزهای نوروزی شبکه چهار در ایام نوروز/ ۱۰ فیلم پخش می شود

شبکه علم و فرهنگ ۱۰ اثر فاخر و طنز از سینمای جهان را در نوروز ۹۴ روی آنتن می برد و تحلیل می کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، «بلوف، خوشحال همچون اولیس، سلطان کمدی، عجیب تر از خیال، دو نخاله راننده، چاپلین، محافضان، بن استیلر، هربی دوباره می‌تازد، مشکل سازان و خانم داوت فایر» آثاری است که در قالب برنامه «طنزپیشگان» از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

این آثار از ۲۸ اسفند تا ۱۲ فروردین هر روز ساعت ۱۱ صبح به جز ایام سوگواری روی آنتن می‌رود. این فیلم‌ها ساعت ۳۰ دقیقه بامداد نیز باز پخش می‌شود.

«بلوف» که پنجشنبه ۲۸ اسفند پخش می‌شود، محصول ۱۹۷۶ ایتالیا است. در این اثر آدریانو سلانتینو  و آنتونی کویین ایفای نقش می‌کنند. این سینمایی طنز درگیری، تعقیب و گریز دو گروه را برای یافتن گنج پنهان شده تصویر می‌کند.

«خوشحال همچون اولیس»  که محصول سال ۱۹۷۰ است، ۲۹ اسفند روی آنتن می‌رود. فرناندل در آستانه بازنشستگی تلاش می‌کند اسب پیر خود را به زادگاهش در کنار اسب‌های آزاد و وحشی برساند و رها کند.

فیلم های طنز شبکه چهار

اما در روز نخست سال جدید فیلم «سلطان کمدی» با هنرنمایی رابرت دنیرو و جری لوئیس پخش می‌شود. این اثر امریکایی، داستان تلاش مردی ساده لوح با بازی رابرت دنیرو برای نزدیک شدن به کمدین محبوبش جری لوییس را روایت می‌کند. رابرت تصور می‌کند که در صورت یافتن یک فرصت کوچک می‌تواند به یک کمدین بزرگ تبدیل شود.

شبکه چهار از ۲ فروردین تا ۵ فروردین به دلیل فرارسیدن ایام سوگواری، برنامه‌هایی برای این ایام تدارک دیده و پخش خواهد کرد.

اما ۶ فروردین فیلم «عجیب‌تر از خیال» محصول سال ۲۰۰۶ امریکا روی آنتن می‌رود. این فیلم روایتگر شخصیت عجیب فردی به نام ویل فریل در یک رمان است که تلاش می‌کند در دنیایی عجیب‌تر از خیال با نویسنده خود ملاقات و صحبت کند.

«دو نخاله راننده» ۷ فروردین دیدنی می‌شود. این اثر ایتالیایی در سال ۱۹۷۱ تولید شده است. چیچو و فرانکو یک تاسیسات سیار دائر کرده‌اند که همیشه در تعمیرات خرابکاری به بار می‌آوردند. آن‌ها که همیشه در حال سفر از شهری به شهر دیگر هستند، در مسیری به مردی به نام باریلا برخورد می‌کنند. باریلا که متوجه شباهت فرانکو به پیتو می‌شود، از او به جای پیتو در مسابقه استفاده می‌کند.

اما سینمایی «چاپلین» با هنرنمایی رابرت داونی جونیور محصول مشترک آمریکا، انگلستان، ژاپن و فرانسه در سال ۱۹۹۲است. این فیلم طنز زندگی نامه‌ای هنری از چارلی چاپلین است. چاپلین ۸ فروردین روی آنتن برنامه طنزپیشگان می‌رود.

فیلم های طنز شبکه چهار

مخاطبان برنامه طنزپیشگان در نهمین روز از فروردین می‌توانند بیننده سینمایی«محافظان» باشند. این اثر برای سال ۲۰۱۲ سینمای‌هالیوود است. اون تراتویگ صاحب یک فروشگاه در شهری کوچک است و به نظر می‌رسد که فرد موفقی است. اما یک حادثه این زندگی بی دردسر و آرام را به چالش می‌کشد.

«هربی دوباره می‌تازد» روز دهم فروردین به مخاطبان عرضه می‌شود. سال ۱۹۷۰ سینمای امریکا هربی را تولید کرد. در خلاصه داستان آمده است: یک بساز و بفروش سان فرانسیسکوئی، قصد دارد بلندترین ساختمان اداری دنیا را بسازد. اما وقتی «مادربزرگ استاینمتس» حاضر نمی‌شود از خانه قدیمی‌خود دست بکشد، تمام نقشه‌هایش نقش بر آب می‌شود.

«مشکل سازان» عنوان فیلمی‌ دیگر از برنامه طنزپیشگان است. ترنس هیل و باد اسپنسردو برادر که از همدیگر متنفرند، میخواهند سال نو را با مادرشان بگذرانند. او هم تلاش می‌کند تا دو پسرش را با هم آشتی دهد. مشکل سازان ۱۱ فروردین تماشایی می‌شود.

در روز ۱۲ فروردین سینمایی«خانم داوت فایر» داستان زندگی رابین ویلیامز و همسرش میراندا را به تصویر می‌کشد. این دو از یکدیگر جدا شده‌اند اما نمی‌توانند بدون فرزندانشان زندگی کنند.

نظر شما