شناسهٔ خبر: 30410 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر علوم اولویت های این وزارت را در سال۱۳۹۴ اعلام کرد

فرصت مطالعاتی اساتید در واحدهای صنعتی ، تجاری و معدنی، ضرورت تحول در علوم انسانی ، تقویت روابط با دانشگاه‌های معتبر دنیا برخی از برنامه های وزارت علوم در سال ۹۴ بود که توسط وزیرعلوم اعلام شد .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اولویت های این وزارت را در سال۱۳۹۴ اعلام کرد.

گسترش دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاهها و مراکز صنعتی

وزیر علوم گفت: در سال آتی دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاهها و مراکز صنعتی گسترش خواهد یافت و کارآموزی دانشجویان در مقاطع بالاتر در واحدهای صنعتی انجام خواهد شد .

تقویت مهارت آموزی در دانشگاه های فنی حرفه ای و علمی کاربردی

وی افزود: در سال آینده دوره های مهارت آموزی در دانشگاههای فنی حرفه ای و جامع علمی -کاربردی نیز تقویت خواهد شد.

تمرکز بر افزایش کیفیت دانشگاه‌ها

فرهادی اظهار داشت : تمرکز عمده  وزارت علوم، بر افزایش  کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور است و سامان دهی مراکز آموزش عالی،  بازنگری برنامه های درسی ،ایجاد رشته های جدید مرتبط با مسایل روز بخصوص رشته های میان رشته ای و ماموریت گرا کردن دانشگاهها و حرکت به  سمت  ایجاد دانشگاههای نسل سوم و کار آفرین که  ویژگی شان تولید ثروت از دانش است در دستور کار این وزارت قرار دارد.

تقویت روابط با دانشگاه‌های معتبر دنیا

وزیر علوم، تقویت همکاری های بین دانشگاهی، توسعه همکاری دانشگاه و صنعت، توسعه دیپلماسی علمی ، تقویت روابط با دانشگاه‌های معتبر دنیا ، استمرار پذیرش دانشجو از کشورهای دیگر و انجام تحقیقات مشترک با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی بین المللی  را از دیگر برنامه های این وزارت در سال ۱۳۹۴ برشمرد.

ضرورت تحول در علوم انسانی

 فرهادی با تاکید بر ضرورت تحول در علوم انسانی گفت : بازنگری رشته های علوم انسانی در شورای تحول علوم انسانی  با هماهنگی شورای برنامه ریزی وزارت علوم ادامه خواهد یافت .

وی با اعلام اینکه در سال آینده تعدادی از رشته های میان رشته ای برای اولین بار ایجاد و برخی رشته های قدیمی حذف خواهند شد گفت :پیش بینی می شود در مجموع ظرفیت پذیرش دانشجو در سال آینده کمتر از سال جاری نباشد .

ماموریت محور شدن دانشگاه‌ها

وزیرعلوم با اشاره به رتبه بندی دانشگاهها گفت :  دانشگاهها با توجه به امکانات و زیر ساخت ها و اعضای هیات علمی خود در زمینه های خاصی و با ماموریت مشخصی فعالیت خواهند کرد .

فرصت مطالعاتی اساتید در واحدهای صنعتی، تجاری و معدنی

وزیر علوم اظهار داشت : در کنار اعزام اعضای هیات علمی به فرصت های مطالعاتی خارج از کشور ، از سال آینده و براساس آیین نامه ای که با هماهنگی وزارت صنعت ، معدن و تجارت تدوین شد، اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی می توانند فرصت های مطالعاتی خودرا در واحدهای صنعتی ، تجاری و معدنی داخل کشور انجام دهند.

نظر شما