شناسهٔ خبر: 30445 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کمیته بررسی ملاحظات طرح فیپای مختصر تشکیل می‌شود

کمیته بررسی ملاحظات طرح «فیپای مختصر» به دستور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تشکیل می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر ؛در پی نقدهایی که در چند روز گذشته از سوی ناشران و صاحب‌نظران حوزه کتابداری نسبت به طرح «فیپای مختصر» مطرح شده بود، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از معاون پژوهشی خود خواست تا با تشکیل کمیته‌ای با فوریت به بررسی ملاحظات مطرح شده بپردازد.

سیدرضا صالحی امیری در حکمی فریبرز خسروی را مامور کرد تا با تشکیل کمیته‌ای نظرات و نقدهای واردشده به طرح فیپای مختصر را بررسی و به شبهاتی که در این زمینه مطرح است، بپردازد. وی همچنین غلامرضا امیرخانی، کامران فانی و حبیب‌اله عظیمی را به عنوان اعضای کمیته بررسی ملاحظات طرح فیپای مختصر تعیین کرد.

غلامرضا امیرخانی معاون کتابخانه ملی چندی پیش در گفتگویی با خبرنگار مهر، ضمن انتقاد از رویه صدور فیپای کتاب‌های ناشران طی ۴۸ ساعت که در دوره قبل بر اداره‌كل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران حاکم شده بود، از آنچه «تحول در صدور فیپا» با جایگزین شدن «فیپای مختصر» به جای «فیپای کامل» نامید، خبر داده بود.

اعلام این خبر واکنش‌هایی غالباً منفی را در پی داشت و برخی از ناشران و دست‌اندرکاران امر تولید کتاب و نیز تعدادی از کارشناسان حوزه کتابداری و فهرست‌نویسی در این خصوص به اظهار نظر پرداختند.

نظر شما