شناسهٔ خبر: 30446 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه‌های بهاری باغ نگارستان در نوروز

مدیر موزه نگارستان از برپایی جشنواره نوروزی به نام «درنگ بهار» خبر داد و گفت: نرخ بلیت ورودی باغ از دو هزار تومان به سه هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی ده پهلوان در این زمینه گفت: برای برپایی این جشنواره از ۵ ماه پیش برنامه‌ریزی کرده‌ایم و منابع مالی آن را تامین کردیم این جشنواره از روز دوم نوروز آغاز می شود و تا آخر فروردین ادامه خواهد داشت و  دو هنرمند به نام هادی کمالی مقدم و خانم بزرگمهر مدیریت و اجرای کار را به بر عهده دارند و به اجرای کارهای هنری در فضای باز می پردازند همچنین برپایی گالری عکسی درباره بهار و ویدئو آرت و نقالی و موسیقی زنده در فضای باز از جمله برنامه های این جشنواره است.

وی همچنین به افزایش نرخ بلیت ورودی باغ نگارستان در نوروز اشاره کرد و گفت: ورودی ۲ هزار تومان بود که از اول نوروز ۳ هزار تومان می شود. هر چه در آمد از این راه به دست می آوریم، خرج برنامه می شود تا بتوانیم برنامه هایی برای بازدید کنندگان در ایام نوروز داشته باشیم.

ده پهلوان بیان کرد: باغ نگارستان نزدیک به دو سال نشده که افتتاح شده، با این حال ماهانه بالای چهار هزار نفر بازدید کننده داریم نوروز سال گذشته ۱۳ هزار نفر به باغ نگارستان آمدند و امسال برآورد ما این است که بیش از ۲۰ هزار نفر در نوروز از باغ دیدن کنند. به همین منظور توانستیم اکیپ ۶ نفره ای را همراه با انتظامات باغ به کار بگیریم تا تعداد زیاد گردشگران و بازردیدکنندگان موجب تخریب باغ و ایجاد مشکل نشود.   

ده پهلوان که مدیریت کل موزه‌های دانشگاه‌های تهران را نیز بر عهده دارد، درباره فعالیت‌های موزه مقدم بیان کرد: در این موزه، خانه کودک فعال شد و چند خانم علاقه‌مند برنامه هایی از جمله قصه گویی، شاهنامه خوانی و... را  فضای باغ اجرا می‌کنند. از لحاظ مالی هم انتظاری از آنها نداریم چون معتقدیم باید برای کودکان کار فرهنگی انجام داد.

نظر شما