شناسهٔ خبر: 30466 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حلقه وصل رسالت و امامت/ دفنت فاطمه فی اللیل

حقی ضایع شد که چنان حقی در عالم ضایع نشده و نخواهد شد. شخصیتی محزون شد که در عالم نظیر ندارد و حزنی که سابقه ندارد و نخواهد داشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، کتاب حلقه وصل رسالت و امامت که برگرفته از بيانات حضرت آيت الله وحيد خراسانی است به همت مدرسه امام باقرالعلوم به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) تجدید چاپ شده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

این کتاب مجموعه ای از سخنرانی های آیت الله وحید در مقامات و مصائب عصاره خلقت، سرچشمه عصمت و معدن رحمت حضرت فاطمه زهرا(س) است. سطح علمی اين كتاب متناسب با اهالی علم می باشد اما در عين حال عموم طالبان دانش نيز می توانند از ثمرات اين بوستان بهره مند شوند.

موضوعات كلي اين مجالس به شرح زير است : احقاق حق آن حضرت، مقامات و فضايل معنوي و بسيار با عظمت در درگاه خداوند، وساطت بين نبوت و ولايت، ارتباط مقامات ايشان با خلقت جسمانی و روحاني آن حضرت؛ مسئله شهادت و وجوب مراسم عزاداری؛ گفتگوی خداوند با حضرت زهرا(س) ؛ فاطمه زهرا (س) قبل از خلقت، در دنيا،‌ در محشر،‌ هنگام ورود به بهشت؛ اسماء‌ و القاب و نور حضرت زهرا (س). ‌‌

در بخش از کتاب می خوانیم: ما همه می شنویم و شنیده ایم که  "دفنت فاطمه لیلا" این یک جمله مختصر است. عامه و خاصه اتفاق دارند بر اینکه" دفنت فاطمه فی اللیل». این قضیه یک قضیه ای است که اگر مثل میرزای شیرازی تلقی کند، روشن می شود که یعنی چه. مطلب چه بود که فاطمه زهرا(س) در وقت وصیت به امیرالمومنین عرض کرد: اگر شما از انجام این وصیت معذورید این کار را به دیگری وابگذارم. وصیت این است که غسل من باید در شب باشد و دفن من هم در شب باشد و به احدی هم اعلام نشود.

خلاصه کلام این است که اگر این وصیت بر شما تحمیل است، مطلب قابل گذشت نیست. من این وصیت را به دیگری وا میگذارم. دیگر روشن است که چه شد، محتاج به بیان نیست. حقی ضایع شد که چنان حقی در عالم ضایع نشده و نخواهد شد. شخصیتی محزون شد که در عالم نظیر ندارد و حزنی که سابقه ندارد و نخواهد داشت.

این کتاب از سوی مدرسه امام باقرالعلوم(ع) به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) با جلد سخت تجدید چاپ گردیده و با تخفیف ویژه به علاقه مندان عرضه می گردد.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما