شناسهٔ خبر: 30485 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

موانع کرسی‌های آزاد اندیشی در سال ۹۴ برداشته می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: در سال ۹۴ موانع گسترش و توسعه کرسی های آزاد اندیشی برداشته می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، سیدضیا هاشمی در خصوص برنامه هاي تدارك ديده شده براي توسعه فعالیت کرسی‌های آزاد در سال جاري اظهار داشت : ما در ماه های آخر سال ۹۳ مکررا اعلام کردیم که هر مجموعه ای یا اساتیدی که در مورد کرسی های آزاد اندیشی برنامه ای داشته باشند و فعالیتی را در این زمینه آغاز کنند، مورد حمایت گسترده مادی و معنوی ما قرار خواهند گرفت و اهتمام ما بر این است که کرسی های آزاد اندیشی در سطح گسترده برگزار شود.

وی افزود: البته این در حالی است که موانع واقعی و یا ذهنی در این مسیر وجود دارد و تمام تلاش ما مبنی بر برطرف سازی موانع گسترش و توسعه کرسی های آزاد اندیشی است.

هاشمی اظهار داشت: دانشجویان می توانند با خیال راحت‌تر و انگیزه مضاعف در این حوزه فعالیت کنند و ما مطمئنیم که سال جاري سالی برجسته در حوزه کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه های سراسر کشور است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تدوین آئین نامه کرسی‌های آزاداندیشی و انتشار قانون منشور دانشجویی را ازمهم ترین فعالیت فرهنگی  دانشگاه ها در سال ۹۳ عنوان كرد و با تاكيدبر هماهنگی و همدلی بین دستگاههای فعال فرهنگي در حوزه آموزش عالي گفت: هماهنگی و همدلی بین دستگاه های فعال در حوزه آموزش عالی یکی از دستاوردهای درخشانی بود که ما خدا را شکر می کنیم که هماهنگی بی نظیر و فوق العاده بین دستگاه های فرهنگی داریم که کسانی که از نزدیک آن را رصد می کنند این هماهنگی را فوق العاده می دانند.

دكترهاشمی خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو از مهم ترین فعالیت های مادر سال گذشته بود که با محوریت شرکت روسای دانشگاه ها و مشارکت همه دستگاه ها برگزار شد .

نظر شما