شناسهٔ خبر: 30497 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نحوه تغذیه کنکوری‌ها در ۸۰ روز مانده به کنکور

کنکوری‌های سال ۹۴ تا روز برگزاری آزمون تنها حدود ۸۰ روز فرصت دارند و در این مدت باید علاوه بر مرور درس‌ها برای تغذیه خود نیز برنامه‌ریزی داشته باشند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس، نوروز برای کنکوری‌ها ایام خاصی به شمار می‌رود به طوریکه تعطیلات نوروز را می‌توان برگ برنده کنکوری‌ها دانست و حتی خودشان اعتقاد دارند هر فردی به نحو احسن از تعطیلات نوروز بهره‌گیری کند حتما موفق می‌شود.

نوروز امسال شرایط ویژه‌تری برای کنکوری‌ها دارد زیرا کنکور امسال زودتر برگزار می‌شود و کنکوری‌های سال 94 تا آزمون تنها حدود 80 روز فرصت دارند.

کنکوری‌ها به طور کلی و به خصوص در تعطیلات نوروز علاوه بر مطالعه و مرور درس باید برای تغذیه خود نیز برنامه داشته باشند.

کارشناسان تغذیه توصیه‌هایی را به کنکوری‌ها برای ایام نوروز داشته‌اند.

- مصرف سبزی پلو ماهی خود را افزایش دهید. ماهی به دلیل داشتن امگا 3 فراوان سبب افزایش قدرت حافظه و یادگیری و کاهش خستگی می‌شود.

- سعی کنید در غذاهای‌تان زنجبیل استفاده کنید. زیرا سبب افزایش قدرت تمرکز و کاهش خواب آلودگی می‌شود.

- از مصرف بی‌رویه‌ انواع مواد کافئین‌دار و انواع کولا و چای سیاه خودداری کنید. زیرا کم خوابی زیاد باعث کاهش قدرت یادگیری و حافظه می‌شود.

- سعی کنید ازمنابع سرشار از ویتامین E استفاده کنید.

(مانند انواع آجیل، انواع جوانه غلات، سویا،ذرت) چون سبب افزایش اکسیژن رسانی به مغز و خنثی سازی رادیکال‌های آزاد بدن می‌شود و به یادگیری کمک می‌کند.

- حتماً صبحانه مصرف کنید. خوردن آن مانع سستی، بی‌حالی، خستگی، عصبانیت، بی‌حوصلگی، کاهش حافظه و افت قند خون می‌شود. مواد غذایی حاوی پروتئین و کلسیم را به صبحانه خود اضافه کنید، زیرا سبب افزایش آرامش شما می‌شود.

- به هیچ وجه پرخوری نکنید. چون علاوه بر افزایش وزن، سبب اختلال در تمرکز می‌شود. البته کم‌خوری زیاد نیز سبب کاهش توان فکری می‌شود.

- منابع ویتامین C مثل مرکبات،کیوی، فلفل سبز، طالبی، توت فرنگی، انبه و کلم بروکلی بسیار برای افزایش حافظه و کاهش خستگی در فرد مفید هستند.

- منابع کولین مثل دل، جگر، تخم مرغ، بادام زمینی و ماهی سبب افزایش سنتز و انتقال نوروترنسمیترهای عصبی، افزایش قدرت حافظه و سرعت یادگیری می‌شود.

- مصرف عسل به ویژه به همراه کنجد در این دوران به تقویت حافظه و به خاطر سپردن مطالب درسی کمک می‌کند.

- برای داشتن خواب راحت شب قبل از امتحان یک لیوان شیرگرم میل کنید.

- در دوران کنکور برای غلبه بر اضطراب و خستگی باید مواد غذایی مغذی و متعادل همراه با استراحت کافی و منظم داشته باشید. اگر اصرار دارید در ایام عید به دید و بازدید بروید، لطفاً از خواب و استراحت خود کم نکنید.

نظر شما