شناسهٔ خبر: 30510 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مایکل کیتون به جوایز جدید چشم دارد/ رمزگشایی از مک دونالد

مایکل کیتون در فصل جوایز سال ۲۰۱۶ در نقش یک موفق اقتصادی ظاهر می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، فیلم «موسس» به کارگردانی جان لی هنکاک روز بیست و پنجم ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ وارد سینماها خواهد شد، آن هم درست در قلب فصل اهدای جوایز سینمایی.

مایکل کیتون که در فیلم اسکاری «مرد پرنده‌ای» خوش درخشید، ستاره این فیلم بیوگرافیکی خواهد بود و در آن نقش ری کراک را بازی خواهد کرد؛ مردی که مک‌دونالد را تبدیل به بزرگترین مغازه زنجیره‌ای فست فود جهان کرد. کمپانی‌های فیلم نیشن و کمباین مسئولیت تهیه‌کنندگی این فیلم مستقل را بر عهده خواهند داشت و کمپانی واینستین هم حقوق پخش رسمی آن در ایالات متحده را خریداری کرده است.

فیلم «موسس» که رابرت سیگل مسئولیت نوشته فیلمنامه آن را بر عهده داشته، نشان می‌دهد که چطور ری کراک، که یک فروشنده معمولی اهل ایالت ایلینوی بود، با مک و دیک مک‌دونالد که در دهه ۱۹۵۰ در جنوب ایالت کالیفورنیا یک مغازه فروش همبرگر داشتند آشنا شد. کراک از سیستم بسیار سریع درست کردن برگرها توسط این برادران خوشش آمد و متوجه شد که آن‌ها پتانسیل تبدیل شدن به یک نام بزرگ را دارند. او خود را در موقعیتی قرار داد که بتواند کمپانی را از برادران بگیرد و در نهایت آن را تبدیل به یک امپراتوری میلیارد دلاری کرد.

گفته می‌شود لحن کلی فیلمنامه به فیلم‌هایی مانند «شبکه اجتماعی» و «خون به پا می‌شود» شباهت دارد. کمپانی واینستین تا به حال در زمینه اکران کردن فیلم‌هایش در فصل جوایز و مخصوصا تعطیلات عید شکرگزاری به چند موفقیت بزرگ دست پیدا کرده است. از جمله این فیلم‌های موفق آن‌ها می‌توان به «سخنرانی پادشاه» و «بازی تقلید» اشاره کرد.  

نظر شما