شناسهٔ خبر: 30511 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور ناشران ۶۴ کشور در نمایشگاه سه‌روزه کتاب لندن

روزهای ۱۴ الی ۱۶ آوریل ۲۰۱۵ (۲۵ الی ۲۷ فروردین ۱۳۹۴) در حالی نمایشگاه بین‌المللی کتاب لندن/ LBF در المپیا برگزار خواهد شد که ناشرانی از ۶۴ کشور دنیا برای حضور در این نمایشگاه خود را آماده می‌کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ اساس آمار سال گذشته، ۵ کشور انگلیس، امریکا، فرانسه،هند و آلمان در رأس غرفه داران و بازدیدکنندگان انگلیس، امریکا،آلمان،فرانسه و ایتالیا در رأس بازدیدکنندگان قرار داشتند.

بیش از ۳۵ غرفه در بخش بین‌الملل برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته‌شده و در سالن اختصاصی کشورها ۶ کشور آذربایجان،استونی،اندونزی،لاتویا،لتونی و افریقای جنوبی غرفه‌های خود را بر پا خواهند کرد.

تمرکز تجاری بخش نشر نمایشگاه در سال ۲۰۱۵ اختصاص به بازار نشر مکزیک دارد.

نشر دیجیتال، حق نشر، نقش سازمان‌های بین‌المللی در توسعه صنعت نشر، تبادل و خرید و فروش کپی‌رایت بین ناشران و نویسندگان، بررسی زنجیره تأمین صنعت نشر، بررسی صنعت نشر مکزیک، جشن دهمین سال نویسندگان و مترجمان، نشر دیجیتال در هند ازجمله موضوعاتی است که در رخداد کتابی ۲۰۱۵ لندن رقم خواهد خورد.

همچنین دیوید نیکلز به عنوان نویسنده دیجیتال، دبورا موگاچ مترجم برجسته ، والریا لوئی سلی،نویسنده مکزیکی مقیم نیویورک و آنتونی براون نویسنده و تصویرگر کودک در بخش «هرروز یک نویسنده » با علاقه‌مندان دیدار عمومی خواهند داشت.

گفتنی است امسال نیز مانند سال گذشته جوایز بین‌المللی نمایشگاه کتاب لندن شامل بهترین ناشر، ناشر دیجیتال، جایزه کپی‌رایت، بهترین ناشر آکادمیک، بهترین ناشر کودک، بهترین موسسه ترجمه،بهترین آژانس ادبی به برندگان اهدا خواهد شد.

امسال جایزه یک عمر دستاورد ادبی به «پیتر آزبورن» مؤسس انتشارات آزبورن تعلق‌گرفته و روز ۱۴ آوریل از وی تجلیل خواهد شد.

برای دانلود نرم‌افزار ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب لندن اینجا را کلیک کنید.

نظر شما