شناسهٔ خبر: 30543 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افشاگری‌های ادوارد اسنودن روی صحنه تئاتر

جودی دنچ که در چند فیلم «جیمز باند» نقش آفرینی کرده و مارک گتیس یکی از ستارگان سریال «شرلوک» در یک نمایش زنده تلویزیونی به نام «رأی» حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایران تئاتر؛ این نمایش در روز 7 مه 2015 (17 اردیبهشت 94) اجرای خود را در تئاتر دونمار وِرهاوس در لندن آغاز می‌کند و به مدت 2 هفته در این سالن روی صحنه می‌رود و از روز اول به صورت هم‌زمان و زنده از تلویزیون ملی بریتانیا پخش می‌شود.


این نمایش محصول مشترک دونمار وِرهاوس و کانال 4 تلویزیون انگلیس است که هم برای صحنه و هم برای تلویزیون تهیه می‌شود. جیمز گراهام نویسنده نمایشنامه است که آن را بر اساس داستان کتاب «فاشگویی اِدوارد اِسنودِن» نوشته است.


 علاوه بر جودی دنچ (بازیگر نقش M در «جمیز باند») و مارک گتیس (ایفاگر نقش مایکرافت در «شرلوک»)، این نمایش 50 بازیگر سرشناس دیگر دارد که از آن میان می‌توان به تیموتی وِست، بیل پَترسون، کاترین تِیت و ... اشاره کرد. قابل توجه است که جودی دنچ بعد از 38 سال به صحنه تئاتر دونمار باز می‌گردد.


داستان نمایش در یکی از مکان‌های رأی‌گیری انتخاباتی در لندن می‌گذرد و 90 دقیقه پیش از شمارش آرا در موقع انتخابات سالی که گذشت را به تصویر می‌کشد.


جوزی رورکه، مدیر هنری تئاتر دونمار و کارگردان نمایش می‌گوید: «جمعی از بهترین بازیگران انگلستان دور هم جمع شده‌اند تا شب انتخابات را به تصویر بکشند و یک اتفاق ملی را ثبت کنند. حس می‌کنم بیشتر آنها به دلیل حس ماجراجویی در نمایش حضور دارند. این در واقع تلاش ما برای از بین بردن محدودیت‌های موضوعی تئاتر است و با این کار ثابت می‌کنیم تئاتر می‌تواند با مخاطب خود شجاعانه حرف بزند.»

نظر شما