شناسهٔ خبر: 30545 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سمند موضوع یک بازی رایانه‌ای شد

بازی رایانه‌ای «سرعت ممنوعه: سمند سریع» مرحله تولید را سپری کرده و بهار ۹۴ به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فردین رستاخیز طراح بازی رایانه‌ای «سرعت ممنوعه: سمند سریع» با بیان اینکه بازی مرحله تولید را سپری کرده افزود: بازی در حال حاضر در مرحله قیمت گذاری است و پیش بینی می شود بهار ۹۴ وارد بازار گیم شود.

رستاخیز ادامه داد: این بازی در سبک اتومبیل‌رانی و مسابقه‌ای در دنیای آزاد است که علاوه بر ویژگی‌های منحصر بفرد محیطی دارای بسیاری از خلاقیت‌ها به منظور بهبود تجربه بازیکن در دنیای بازی است.

وی به گیم‌پلی بازی اشاره کرد و گفت: نخستین بخشی از بازی که آن را می‌سازد گیم‌پلی بازی است و این بخش است که به بازی هویت می‌دهد. از این‌رو برای این بخش از بازی «سرعت ممنوعه: سمند سریع»سرمایه‌گذاری و توجه بسیاری شده. از کنش‌ها و چالش‌ها تا مکانیک هسته بازی شامل پیچیدگی‌های بسیاری درون خود است که بخش بسیاری از آن را تنها در ارتباط با دیگر بخش‌ها می‌توان دید.

رستاخیز ادامه داد: کار طراحی و برنامه‌نویسی مکانیک هسته بازی به صورت مشترک توسط علی بنیادی برنامه‌نویس و بنده به عنوان طراح انجام شده است.

وی به مکانیک هسته بازی اشاره کرد و توضیح داد: مدیریت مالی پول با سبک نقش‌آفرینی، مدیریت برد با سبک بازی nfs underground، انتخاب خودرو با روش nfs most wanted، رانندگی آزاد و همچنین چهل و یک مرحله در پنج سبک مسابقات می‌شود و همچنین چارت مکانیک بازی به صورت زیر پیاده سازی شده که با در نظر گرفتن خواسته بازیکن، بازی هیچ‌گاه تمام نخواهد شد.

به گفته طراح بازی رایانه‌ای «سرعت ممنوعه: سمند سریع»، سبک مراحل شامل مسابقه مسیر(Race)، رانش(Drift)، مسابقه دوره‌ای(Circuit)، رقابت زمان(Time challenge) و رقابت سرعت(Speed Challenge) می‌شوند. در مسابقات مسیر و دوره‌ای هوش مصنوعی حضور داشته و سختی هر مرحله با توجه به نوع خودرو‌های رقیب محاسبه می‌شوند ولی در رقابت‌های زمان، سرعت و رانش هوش مصنوعی در محیط حضور نداشته و موقعیت بازی‌کن در رده بندی نسبت به مقادیر مطلوب از پیش تعیین شده محاسبه می‌شوند.

رستاخیزبا بیان اینکه زیباسازی شهر به ویژه در بازی‌های اتومبیل‌رانی امری ضروری است، گفت: برای دستیابی به چنین هدفی در طراحی شهری بازی  نیاز به طرح دقیق و نقشه است. طراحی شهر بازی «سرعت ممنوعه: سمند سریع» شامل سطوح مختلفی از ابتدا تا آخر بوده که بخشی از آن شامل کشیدن نقشه اولیه شهری در اتوکد، چیدمان و موقعیت‌گذاری ساختمان‌ها، نقشه دتایل، طراحی پستی و بلندی‌ها و اعمال LOD ها  و کالیدر‌ها می‌شود.

نظر شما