شناسهٔ خبر: 30553 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فهرست اولیه جایزه جورج اورول منتشر شد

جایزه اورول با اعلام فهرست اولیه خود، رقابت این جایزه در سال ۲۰۱۵ را کلید زد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ۱۲ کتاب، ۱۵ روزنامه‌نگار و ۱۴ گزارش اجتماعی در سه بخش جوایز جورج اورول ۲۰۱۵ جای گرفته‌اند.

در بخش جایزه کتاب که به کتاب‌های سیاسی تعلق می‌گیرد، ۴ نویسنده نوقلم در کنار نویسندگان سرشناس سیاسی وارد این فهرست شده‌اند.

جایزه اورول که معتبرترین جایزه بریتانایی برای کتاب‌های سیاسی است، دیروز از میان صدها شرکت کننده، ۱۲ کتاب را برای رقابت امسال انتخاب کرد.

کلر آرمیت‌استید، گیلیان اسلوو و تونی رایت گروه داوران امسال بخش کتاب را تشکیل داده‌اند. جایزه برندگان هر بخش ۳ هزار پوند است که برندگان خود را ۲۱ ماه می‌خواهند شناخت.

پرفسور جین سیتون مدیر این جوایز، نامزدهای این دوره را خوب و شوک برانگیز توصیف کرد.

نامزدهای بخش کتاب عبارتند از:

جیمی برایت برای «شبکه تاریک»، جان کمبل برای «روی جنکینز»، رانا داسگوپتا برای «جوشش دهلی»، دان دیویس برای «از منظر ساده: زندگی و دروغ های جیمی سویل»، نیک دیویس برای «حمله هک»، رابرت فورد و متیو گودوین برای «شورش در جناح راست»، ضیا حیدر رحمان برای «در روشنای آنچه می‌دانیم»، دیوید کیناستون برای «بریتانیای مدرن»، لوییزا لیم برای «جمهوری خلق فراموشی»، دیوید مارکاند برای «سلطنت ثروت: مقاله‌ای درباره بریتانیا، اکنون»، جیمز میک برای «جزیره خصوصی: چرا بریتانیا اکنون به دیگران تعلق دارد» و لارا پاوسون برای «به نام مردم: کشتار فراموش شده آنگولا»

این جایزه که در سال های آخر زندگی جورج اورول راه‌اندازی شد، به اثری که به حس آثار جورج اورول وفادار و در زمینه سیاسی نوشته شده باشد، تعلق می‌گیرد. شکل جدید این جایزه از سال ۱۹۹۳ توسط پروفسور سر برنارد کریک راه اندازی شد و اولین جایزه خود را سال ۱۹۹۴ اهدا کرد.  

​اورول نگارش آثاری ماندگاری همچون «۱۹۸۴» و «قلعه حیوانات» را در کارنامه دارد.

نظر شما