شناسهٔ خبر: 30573 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بهروز افخمی:‌هر ایرانی هر هفت سال یک بار به سینما می‌رود

بهرز افخمی گفت: «این طور که به نظر می‌آید فیلم های امسال فیلم‌های ضعیفی است اگر آثار جدید و پرمخاطبی در طول سال ساخته نشود میزان فروش کل فیلم‌ها رقم بسیار کمی خواهد بود.»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از آنا؛‌بهروز افخمی در مورد وضعیت سینما در سال گذشته گفت: «به نظر من سینما در سال گذشته آن قدر که می‌گویند موفق نبوده است. متاسفانه ما آمارها را تغییر می‌دهیم و بیشتر از آنچه که واقعیت دارد، اعلام می‌کنیم.»

وی ادامه داد: «فروش کل واقعی در سال گذشته کمتر از ۴۰ میلیارد تومان بوده است و نرمال واقعی فروش بلیت هم کمتر از ۱۰ میلیون تومان بوده است و این بدین معناست که مثل همه سال‌های گذشته سینمای ایران به کف استقبال مردمی رسیده است. یعنی در حقیقت هر ایرانی هر هفت سال یک بار به سینما می‌رود.»

کارگردان فیلم «روباه»که این روزها روی پرده سینماهاست در مورد وضعیت سینما در سال جدید گفت: «از آنچه در جشنواره دیدیم این‌گونه به نظر می‌آید که فیلم‌هایی که ساخته شده و قرار است در طول امسال اکران شود، ضعیف است.»

وی اظهار کرد: «با این وضعیت فقط باید امیدوار باشیم که در این میان کسان دیگری بیایند و فیلم‌هایی بسازند که نجات‌بخش باشد. مثل سال گذشته که «شهر موش‌ها ۲» ساخته شد و بدون اینکه در جشنواره حضور داشته باشد نمایش داده شد و مورد توجه و استقبال قرار گرفت و موجب بالا رفتن آمار فروش سال گذشته شد.»

وی افزود: «امیدوارم امسال هم اتفاق مشابهی بیفتد و فیلم‌های پرفروش و پربیننده‌ای ساخته شود و بتوانند خودشان را به اکران تابستان برسانند تا آمار فروش قابل قبولی داشته باشیم. در غیر اینصورت بعید می‌دانم که در پایان سال آمار قابل قبولی برای ارائه وجود داشته باشد.»

نظر شما