شناسهٔ خبر: 30579 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هشتاد و يکمين دوره آموزش زبان فارسي رايزني فرهنگي ايران در سوريه آغاز شد

مراسم آغاز هشتاد و یکمین دوره آموزش زبان فارسی در مرکز ایران ‌شناسی رایزنی فرهنگی ایران در سوریه و با حضور علاقمندان به زبان و ادبیات فارسی برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از واحد مرکزی خبر؛ این دوره سرآغاز فعالیتهای رایزنی فرهنگی کشورمان در فصل بهار امسال است که با استقبال جمع زیادی از علاقمندان به زبان و ادبیات فارسی روبرو شد. 
رئیس سابق گروه ادبیات و زبان فارسی در دانشگاه دمشق نیز در این مراسم درباره ادبیات تطبیقی میان دو زبان فارسی وعربی و اهمیت آن در گسترش روابط فرهنگی و ادبی میان ملت های عرب و ایران سخنانی را بیان کرد.
دکتر «فخری بوش»ـ همچنین تاریخچه ای از آموزش زبان فارسی در دانشگاه ‌های سوریه و رایزنی فرهنگی ایران در این کشور ارایه و تأثیر آن در گسترش اهداف مشترک میان فرهیختگان سوری، عرب و ایرانیان را بیان کرد.
خانم «عفت زکریا » که چندین کتاب درباره ایران شناسی نوشته، از دیگر سخنرانان این مراسم بود و مقاله ای درباره آخرین کتاب های خود درباره نور الدین جامی ارائه کرد. 
در پایان این جلسه نیز تعدادی از فارسی آموزان شرکت ‌کننده در این دوره، درباره تجربه خود راجع به آموزش و یادگیری زبان فارسی صحبت کردند.
در این دوره 150 فارسی‌ آموز از کشورهای مختلف مانند سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، اردن و تونس ثبت ‌نام کرده‌اند که بیشتر آنان دانشجویان مقطع کارشناسی ادبیان زبان فارسی یا ادبیات زبان عربی در دانشگاه دمشق هستند.
همچنین گروهی از روزنامه نگاران و هنرمندان سوری در این دوره ثبت نام کرده اند.

نظر شما