شناسهٔ خبر: 30580 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سفر یک رمان نویس آلمانی به ایران برای حضور در نمایشگاه کتاب

ایلیا ترویانف از سرشناس‌ترین نویسندگان معاصر آلمان که به دلیل نوشتن رمان جدید خود، در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ایران حضور خواهد داشت، ضمن شرکت در برنامه‌های مختلف، در نشستی که به همت انتشارات افق با محوریت رمان این نویسنده با عنوان «وسوسه‌های غربت» برگزار می‌شود نیز حضور خواهد یافت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ ایلیا ترویانف نویسنده شناخته شده آلمانی که رمان «وسوسه‌های غربت» او در ایران از سوی انتشارات افق به چاپ رسیده، در ارتباط با روابط عمومی این انتشارات از سفر به ایران برای نوشتن جدیدترین اثر خود ابراز علاقه کرده است.

روابط عمومی انتشارات افق در این‌باره اعلام کرد: با اعلام آمادگی ترویانف برای سفر به ایران، با سفارت آلمان در ایران هماهنگی و رایزنی‌های خود را آغاز کردیم و قرار شد که با برنامه‌ریزی سفارت آلمان، ایلیا ترویانف در اردیبهشت و همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ایران حضور پیدا کند.

ایلیا ترویانف از سرشناس‌ترین نویسندگان معاصر آلمان است که در رشته حقوق و مردم شناسی تحصیل کرده و از ۱۹۸۸ به عنوان نویسنده، مترجم و ناشر فعالیت می‌کند و تا کنون جوایز ادبی فراوانی دریافت کرده است.

این نویسنده آلمانی در مدت زمان حضور خود در ایران، ضمن شرکت در برنامه‌های مختلف فرهنگی، در نشستی که به همت انتشارات افق با محوریت رمان «وسوسه‌های غربت» برگزار می‌شود نیز حضور خواهد داشت.

داستان این رمان درباره افسر نگهبان فرانسیس برتون است که در قرن ۱۹ میلادی تنها و با ظاهری بومی به هندوستان سفر می‌کند. او زبان هندی می‌داند اما فرهنگ هندوستان هنوز برایش ناشناخته است. در این میان زنی زیبا او را با ناشناخته‌های آن سرزمین آشنا می‌کند. برتون عاشق زن اسرارآمیز می‌شود و به مرز جنون می‌رسد، اما مأموریتش هنوز به پایان نرسیده است.

رمان Der Welrtensammler (گردآورنده دنیاها) که نویسنده‌اش نام «وسوسه‌های غربت» را برای ترجمه فارسی آن پیشنهاد کرده، اثری تخیلی و در عین حال برگرفته از زندگی کاشف، نویسنده و مترجم معروف ریچارد فرانسیس برتون (۱۸۲۱-۱۸۹۰) است.

نظر شما