شناسهٔ خبر: 30671 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایران و فرانسه در زمینه معماری خشتی همکاری می کنند

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و مرکز بین المللی سازه های خشتی مدرسه ملی معماری گرونوبل فرانسه در زمینه های فن آوری معماری خشتی و استفاده از مصالح گلین در معماری جدید همکاری می کنند .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ بر اساس تفاهم نامه ای که در این زمینه بین سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و تیری ژوفروا رئیس مرکز بین المللی سازه های خشتی مدرسه ملی معماری گرونوبل فرانسه به امضا رسید دو طرف در زمینه های آموزشی ، پژوهشی و فنی با یکدیگر همکاری می کنند .


به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، دو طرف همچنین نسبت به تبادل تجربیات حفاظت و نگهداری در زمینه مصالح گلین با برگزاری نشست های مشترک و کنفرانس های علمی تخصصی در ایران و فرانسه اقدام خواهند کرد .

استحکام بخشی معماری خشتی و بهینه سازی مصالح گلین و مطالعات مردم شناختی و باستان شناسی مرتبط با معماری خشتی از دیگر موضوعاتی است که دو مرکز در مورد همکاری در مورد آنان به تفاهم رسیدند .

بر اساس این تفاهم نامه فعالیت های تحقیقاتی و اجرایی مشترک برای توسعه فنی بهره برداری از مصالح گلین در معماری نوین ایران از مواردی است که دو طرف درانجام آن همکاری می کنند .

دو طرف در طرح های مشترک پژوهشی در زمینه های مرتبط با خشت و بافت های گلی در ایران اعم از ویژگی ها ، شیوه های کاربرد و شیوه های نوین حفاظت و نگهداری همکاری خواهند کرد .

چاپ کتاب ها و مقالات علمی در موضوع های تفاهم نامه نیز از مواردی است که بر اساس این تفاهم نامه انجام می گیرد.

تبادل پژوهشگر و کار آموز تجربی با هدف آموزش و ارتقای دانش حفاظت از میراث گلین از دیگر مواردی است که دو طرف در مورد آن به تفاهم رسیدند.

راه اندازی مرکز بین المللی پژوهشی و حفاظت از مصالح خشت و گلی در ایران و تأمین تجهیزات فنی مورد نیاز پژوهشگاه در راستای ارتقای سطح آموزش ، پژوهش و اجرای طرح های مشترک از دیگر مواردی است که براساس این تفاهم نامه دو طرف در مورد آن ها همکاری خواهند کرد. 

نظر شما