شناسهٔ خبر: 30672 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فعالیت گالری ها و نمایشگاه های تهران در سال جدید

گالری های تهران با پایان یافتن تعطیلات نوروزی با برگزاری نمایشگاه های متعدد از هنرمندان تجسمی در سال جدید آغاز به کار کردند تا میزبان علاقه مندان به این هنر باشند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، مراکز فرهنگی هنری تهران پس از پایان یافتن تعطیلات نوروزی آغاز به کار کردند؛ اولین مرکز فرهنگی که فعالیت خود را زودتر از سایر مراکز آغاز کرد؛ موزه هنرهای معاصر تهران است که از ۵ فروردین ماه جاری با نمایش آثار اتو پینه هنرمند آلمانی فعال شد.

موزه هنرهای معاصر تهران که به عنوان معتبرترین و غنی ترین مرکز هنرهای تجسمی پایتخت است از اوایل اسفندماه سال گذشته میزبان آثار اتو پینه بود این نمایشگاه از ۲۹ اسفند ماه تا ۴ فروردین تعطیل بود و از ۵ فروردین ماه دوباره فعال شد که تا ۲۸ فروردین ماه میزبان علاقه مندان است .

در این نمایشگاه ۱۰۰ اثراز این هنرمند فقید آلمانی به نمایش در آمده است. خانه هنرمندان ایران یکی دیگر از بزرگترین مراکز فرهنگی هنری تهران است که از امروز فروش سالانه انجمن هنرمندان نقاش را آغاز کرد و این نمایشگاه تا ۲۰ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

انجمن هنرمندان نقاش ایران برای دومین سال پیاپی، نمایشگاه و فروش ویژه پایان سال خود را در تمامی نگارخانه های خانه هنرمندان ایران از ۲۲ اسفند ماه در خانه هنرمندان ایران با آثار ۳۰۰ هنرمند آغاز کرد که با فرار رسیدن تعطیلات نوروز بعد از یک وقفه کوتاه دوباره فروش سالانه خود را آغاز کرده است .

در این نمایشگاه آثار باقیمت ۱۰ تا ۳۰ میلیون ریال در معرض فروش گذاشته شده است. 

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون منوچهر معتبر، علی اکبر صادقی، سید مهدی حسینی، محمدابراهیم جعفری، کریم نصر، شهرزاد اصولی، فریدون امیدی، رضا لواسانی، خسرو خسروی و بسیاری هنرمندان نام دار دیگر حوزه نقاشی ایران به نمایش و فروش گذاشته شده است .

گالری ها و نگارخانه های دیگر از چند روز دیگر فعالیت خود را شروع می کنند.

در سال ۹۳ سالی که گذشت ۲۰ گالری جدید در تهران مجوز فعالیت گرفتند که تعداد نگارخانه های تهران حدودا به ۱۸۰ نگارخانه و گالری رسید این تعداد نسبت به سال ۱۳۹۲ که ۱۱ گالری به جمع گالری های تهران اضافه شده بود، رشد دو برابری را نشان می دهد.

همانطور که می دانیم نگارخانه محلی برای نمایش آثار هنری و تجسمی است که مردم و هنرمندان برای دیدن آثار به آنجا رفت و آمد می کنند ولی متاسفانه فقط اقشار خاص به این مکان ها رفت و آمد دارند و مخاطب مردم عام نیستند که یکی از دلایل این موضوع، محل قرار گرفتن گالری ها است؛ بیشتر گالری های تهران در مناطق شمال شهر واقع شده اند و این موضوع باعث شده مردم مناطق مرکزی و جنوبی تهران به آسانی به این مراکز دسترسی نداشته باشند. 

از سویی هنوز آثار هنری جای خود را در سبد خرید مردم پیدا نکرده اند و تنها قشر خاصی که در آمد بالا دارند خریدار آثار هنری هستند بالا بودن قیمت برخی آثار باعث این موضوع شده است .

همچنین نا آشنایی مردم با سبک های مختلف، بخصوص هنر نوگرا باعث می شود آن ها با این نوع سبک ها ارتباط برقرار نکنند و تمایلی برای دیدن یک نمایشگاه هنری نوگرا نداشته باشند. 

امیدواریم که در سال جدید تدابیری اندیشیده شود تا همه مردم بتوانند د ر خانه خود یک اثر هنری داشته باشند که این امر در حمایت از هنر و هنرمندان خواهد بود و مردم عادی نیز با هنرهای تجسمی آشنایی بیشتری پید ا می کنند.

مسوولان با کمک و حمایت از گالری ها و نگارخانه ها آن ها را برای برگزاری بهتر نمایشگاه های هنری یاری کنند تا آنها نیز بتوانند مردم را به خرید آثار تجسمی دعوت کنند.
 

نظر شما