شناسهٔ خبر: 30739 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استقبال از «پرنده آبی» ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بولونیا

مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی می‌گوید: بازدید کنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان بولونیا از مجموعه کتاب­‌های حوزه کودک انتشارات علمی و فرهنگی با عنوان «پرنده آبی» استقبال کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، مسعود کوثری مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی در خصوص شرکت در بزرگترین نمايشگاه كتاب كودك و نوجوان بولونيا که براي ارائه‌ و به اشتراک گذاری تجربيات و همچنین توسعه همکاری‌های فرهنگی بین ایران کشورهای شرکت‌کننده، سفر کرده بود نتیجه این سفر را مثبت ارزیابی کرد.

وی هدف از حضور در این نمایشگاه را برقراری ارتباط با مجموعه ها و موسسات بین المللی نشر و به نمایش گذاشتن و ارائه توان حرفه‌ای و اقدام فرهنگی و علمی انتشارات عنوان کرد.

وی گفت: انتشارات علمی فرهنگی برای توجه ویژه‌ به انتشار کتاب‌های کودک و نوجوان به تعریف نشر «پرنده آبی»  به‌عنوان زیر مجموعه این نشر پرداخته است و از میان کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان بهترین کتاب های تصویرگری خود به معرض دید بازدیدکنندگان این نمایشگاه گذاشت.

مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی ادامه داد: در این سفر نشست‌ها و مذاکرات دو جانبه و چند جانبه با ناشران برجسته کشورهای مختلف دنیا پیرامون مسائل حرفه‌ای حوزه نشر از دیگر برنامه‌های حضور این مجموعه انتشاراتی در نمایشگاه بولونیا بود که با برنامه ریزی و هماهنگی های بعمل آمده قبلی، این دیدارها و مذاکرات انجام شد.

کوثری با اشاره به اینکه انتشارات علمی و فرهنگی با این تفکر که نمایشگاه ها فرصت و بستر مناسبی برای آشنایی، مبادله اندیشه و دانش و تجارب انباشته شده بین یکدیگر است افزود: حضور در نمایشگاه معتبر جهانی باید همراه با هدف گذاری قبلی، نظم و برنامه ریزی واقع بینانه و دقیق باشد تا امکان استفاده مناسب از ظرفیت نمایشگاه صورت گیرد.

پنجاه و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان بولونیا از دهم تا ۱۳ فروردین برگزار شد.

گفتنی است هر سال یک کشور خارجی و شرکت کننده در این نمایشگاه به عنوان میهمان ویژه حضور پیدا می کند که امسال کشور کروواسی این جایگاه را به خود اختصاص داده است.

نظر شما