شناسهٔ خبر: 30749 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راکعی: لازم است وجهه فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران پُررنگ‌تر شود

فاطمه راکعی، نویسنده و شاعر با بیان این‌که مسئولان نمایشگاه کتاب تهران هر سال به دلیل کسب تجربه‌های متعدد، در راستای برطرف کردن کاستی‌های این رویداد فرهنگی گام برمی‌دارند، گفت: ضرورت دارد تمهیداتی به منظور پُررنگ‌تر شدن وجهه فرهنگی نمایشگاه اندیشیده شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ راکعی اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از جمله اقدامات فرهنگی بسیار خوب و قابل اعتنایی است که از سال‌ها پیش شاهد برپایی آن هستیم؛ مسئولان برگزاری این رویداد فرهنگی با توجه به کسب تجربه‌های متعدد در دوره‌های مختلف این نمایشگاه، همواره در راستای رفع کاستی‌های آن گام برمی‌دارند.
 
این عضو انجمن نقد ادبی ایران بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم محل برپایی نمایشگاه کتاب تهران برای سال آینده تغییر کند چرا که این مکان به منظور استفاده نمازگزاران راه‌اندازی شده است و در اثر رفت و آمدهای مکرر بازدیدکنندگان مستهلک می‌شود و اجرای تعمیرات، بهره‌برداری کامل این مکان را به تأخیر می‌اندازد. همچنین ترافیک سنگینی که در ایام برپایی نمایشگاه کتاب تهران در معابر پیرامون مصلای امام خمینی (ره) به وجود می‌آید و محدودیت پارکینگ‌های موجود در آن، نامناسب بودن این مکان را برای برگزاری نمایشگاه کتاب دو چندان می‌کند.
 
راکعی عنوان کرد: همچنین پیشنهاد می‌کنم در نمایشگاه کتاب تهران به ناشرانی که طرفداران زیادی دارند و آثار ویژه‌ و غیرتکراری منتشر می‌کنند، توجه و عنایت بیشتری صورت بگیرد؛ به طور مثال در اختصاص غرفه به ناشران، تنها به کمیت آثاری که ناشران عرضه می‌کنند توجه نشود بلکه کیفیت آثار آنها را نیز باید مورد توجه قرار داد.
 
این شاعر افزود: در طول برپایی نمایشگاه کتاب تهران فروشگاه‌های مختلف مواد غذایی، نوشیدنی‌ها و انواع تنقلات برپا می‌شوند که متأسفانه مسأله و هدف اصلی نمایشگاه کتاب تهران را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. بنابراین، لازم است برای برطرف کردن این معضل تمهیدات جدی اندیشیده شود و وجهه فرهنگی این رویداد عظیم بیش از پیش پُررنگ‌تر شود.
 
راکعی تاکید کرد: مسئولان برپایی نمایشگاه کتاب تهران باید فرایند خرید کتاب‌های خارجی به ویژه دانشگاهی و شرایط انتقال کتاب‌های خریداری شده توسط مخاطبان به سایر نقاط کشور را تسهیل کنند؛ به طور مثال می‌توانند در نمایشگاه تعداد گیشه‌های بیشتری را برای این کار درنظر بگیرند.

نظر شما