شناسهٔ خبر: 30777 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فروش فیلم‌های نوروز امسال نسبت به گذشته افت داشت

سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به ادامه اکران فیلم‌های نوروزی در سینما از فعال‌تر شدن گروه سینمایی «آزاد» در سال جدید و دلیل افت فروش اکران نوروزی امسال گفت.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای صنفی نمایش در سال ۹۴، گفت: در این جلسه موارد مختلفی مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد دفاتر توزیع فیلم به ویژه فیلم‌هایی که می‌خواهند در سال ۹۴ اکران شوند بر اساس پروانه نمایش درخواست خود را به شورای صنفی اعلام کنند.

وی ادامه داد: در شش ماه اول سال ۹۴ قرار است گروه سینمایی آزاد فعالیت بیشتری داشته باشد و به همین دلیل کسانی که مایل هستند فیلم‌های خود را در این گروه نمایش دهند، باید اسامی خود را اعلام می‌‌کنند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به بالا بودن کف فروش فیلم‌های اکران اول نوروزی تصریح کرد: فیلم‌‌های اکران نوروزی همچنان به نمایش خود در سینماها ادامه می‌دهند و بر اساس مصوبه شورای صنفی نمایش، از این به بعد این شورا به صورت هفته‌‌ای فروش گیشه سینما را اعلام می‌کند و بر این اساس دیگر شرکت‌های پخش‌کننده، فروش فیلم‌ها را اعلام نمی‌کنند.

فرجی در پایان با اشاره به افت فروش گیشه نوروز ۹۴ نسبت به سال گذشته، گفت: بررسی فروش فیلم‌ها نشان داد که یکی از دلایل اصلی افت فروش فیلم‌ها در نوروز امسال، مساله کاهش پخش تیزر از تلویزیون بود.

نظر شما