شناسهٔ خبر: 30791 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«در فضیلت نقد» به روایت سردبیر روزنامه اطلاعات به چاپ رسید

کتاب «در فضیلت نقد» شامل 240 مقاله سردبیر روزنامه اطلاعات طی سال‌های 84 تا 93 است که در حوزه‌های فرهنگ، اجتماع، اقتصاد و سیاست نگاشته شده و می‌تواند به عنوان منبعی برای درس‌های مقاله نویسی، یادداشت نویسی، تحلیل نویسی و تفسیرنویسی مورد استفاده دانشجویان رشته روزنامه‌نگاری و ارتباطات قرار گیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «در فضیلت نقد» که به گزیده یادداشت‌های علیرضا خانی، سردبیر روزنامه اطلاعات طی سال‌های ۸۴ تا ۹۳ اختصاص دارد به تازگی منتشر شده است. این کتاب مجموعه ۲۴۰ مقاله سردبیر روزنامه اطلاعات است که به همت انتشارات اطلاعات در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

«در فضیلت نقد» به روایت سردبیر روزنامه اطلاعات به چاپ رسید

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «نقدِ ناب، بازتاباندن كژی‌ها و فاش گفتن گزافه‌ها و عریان كردن خطاهاست، بی‌شائبه رقابت و چشمداشت موقعیت و رؤیای قدرت و ثروت و منزلت. نقدِ ناب، تاباندن آفتاب روشن صبحگاهان بر ابریشم تاریك شبراهه خاموش است. شلاقِ باران سرد و درشت اردیبهشتی بر تن رخوتناك برهوت تفتیده است.
مقالات این مجموعه، هر یك به تنهایی بر این ستون و شالوده بنا شده كه ریشه دردها و كاستی‌های جامعه و نیز اشتباهات و انحرافات افراد و گروه‌ها را، نباید در عوامل بیرونی موهوم و تقدیر و سرنوشت و كجمداری روزگار غدّار و توطئه خارجی و داخلی جست بلكه گاه نیك و بل ضروری است نیم‌نگاهی پرسشگرانه و نامتكبرانه بر خود افكنیم و علل و دلایل همه كژی‌ها و كژتابی‌ها و درماندگی‌ها و جاماندگی‌ها و عسرت‌ها و حسرت‌ها را در خود بجوییم و بی‌رحمانه در برابر آن بایستیم.»

به گفته خانی این نوشتارهای كوتاه، هرچند هر یك ماهیت و موضوع مستقل دارند و در حوزه‌های گونه‌گون فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی به تحریر درآمده‌اند، با این حال رشته‌ای ظریف اما محكم همه آنها را به هم پیوند می‌دهد و آن بازگشت و كاویدن ریشه‌های مسائل و مصائب داخلی در درون و جُستن مشی‌ها و منش‌ها و رفتارها و كردارهای ناسنجیده و نامدبرانه خود و نیز قائل شدن به نقش عوامل و علل حقیقی و ملموس و قابل اندازه‌گیری و قابل اثبات در به وجود آمدن رخدادهاست، به جای تن سپردن به عوامل موهوم و فرضی و فریبنده و توطئه‌اندیشانه.
 
کتاب «در فضیلت نقد» شامل ۲۴۰ مقاله در حوزه‌های فرهنگ، اجتماع، اقتصاد و سیاست است که می‌تواند به عنوان منبعی برای درس‌های مقاله نویسی، یادداشت نویسی، تحلیل نویسی و تفسیرنویسی مورد استفاده دانشجویان رشته روزنامه نگاری و ارتباطات قرار گیرد.

کتاب «در فضیلت نقد» تالیف علیرضا خانی در قطع وزیری با شمارگان هزار و ۵۰ نسخه در ۵۸۲ صفحه و به بهای ۲۰ هزار تومان از سوی انتشارات اطلاعات به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما