شناسهٔ خبر: 30794 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درسگفتار« روان‌کاوی و هنر مدرن» برگزار می‌شود

درسگفتار «روان‌کاوی و هنر مدرن» با بررسی کتاب و آثار منتشر شده با این موضوع با حضور صالح نجفی برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ درسگفتار «روان‌کاوی و هنر مدرن: از ادگار دگا تا مارسل دوشان» با بررسی آثار این دو هنرمند برجسته با حضور صالح نجفی برگزار می‌شود.

بنا به اعلام موسسه پرسش سرفصل این درسگفتار در چهار محور تنظیم شده است. نجفی در بخشی از سخنان خود به ادگار دگا و روانشناسی مدرنیسم، و همچنین اغواگری زیبایی از منظر پیر بونار می‌پردازد.

وی قصد دارد در ادامه برگزاری این درسگفتار،به هانری ماتیس و اضطراب خلاق در آثار او پرداخته و در ادامه نیز زیبایی بی‌تفاوتی از نگاه مارسل دوشان را برای علاقه‌مندان تشریح کند.

ادگار دگا، نقاش فرانسوی است که علاوه بر نقاشی و طراحی در زمینه‌های مجسمه‌سازی و چاپ نیز فعالیت داشت. اگرچه اغلب او را یکی از پایه‌گذاران جنبش دریافتگری می‌شناسند، اما بیشتر از او به‌عنوان هنرمندی واقع‌گرا یاد می‌کنند.

مارسل دوشان،نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی است که آثارش را بیشتر با سبک‌های دادائیسم و سوررئالیسم مرتبط می‌دانند. آثار دوشان در گسترش هنر غرب پس از جنگ جهانی اول تأثیرگذار بود.

درسگفتار««روان‌کاوی و هنر مدرن: از ادگار دگا تا مارسل دوشان» ۲۴ فروردین‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در موسسه پرسش واقع در خیابان قائم مقام فراهانی برگزار می‌شود.

نظر شما