شناسهٔ خبر: 30808 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تأسیس دانشکده علوم پایه دانشگاه قم به دست خیرین

دبیر مجمع هیئت امنای دانشگاه قم با اشاره به آغاز تأسیس خانه بهداشت این دانشگاه در آینده نزدیک، گفت: در سال جاری یک دانشکده ویژه رشته های علوم پایه با نام خیرین و به دست آنان ‌تأسیس می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ احمد غلامی بابیان اینکه بنیاد خیرین دانشگاه قم در سال ۸۹ تأسیس شد و درابتدا به عنوان ستاد خیرین فعالیت می کرد اما بعد از مدتی به مجمع خیرین دانشگاه ساز قم تغییرنام داد،‌ افزود: فعالیت های خیرین دیربازده است توقع اینکه فعالیت های این چنینی در زمان کوتاهی بازده داشته باشد،‌ اشتباه است.

 

وی باتوجه به اینکه پیشنیه فعالیت های خیرین در کشور به ساخت مسجد و مدرسه بر می‌گردد، ‌افزود:به همین دلیل ما سعی کردیم از کمک همین افراد در بنیاد خیرین دانشگاه قم استفاده کنیم. بنابراین اعضای فعال در این مجمع از افراد باسابقه در اجرای طرح های خیرساز ازجمله ساخت مدرسه بودند.

 

‌غلامی درخصوص آخرین اقدامات این مجمع گفت: تأسیس یادمان شهید گمنام دانشگاه قم و تأسیس خانه فرهنگ دانشجویی در سال گذشته از سوی خیرین انجام شد.

 

وی ادامه داد: همچنین خانه بهداشت نیز به زوی کلنگ زنی می شود که برای تأسیس آن به دو میلیارد اعتبار نیاز است و ۵۰۰ متر زیربنای این مرکز خواهد بود.

 

دبیرمجمع هیئت امنای دانشگاه قم در خصوص دیگر اقدامات این بنیاد برای فعالیت های نیکوکارانه عنوان کرد: اعضای مجمع خیرین این دانشگاه کمک های جزئی بسیار زیادی به دانشجویان بی بضاعت کردند اما هنوز صندوق ثابتی برای اعطای وام یا کمک های ثابت به دانشجویان ایجاد نشده که تأسیس راه اندازی آن در دستورکاراست.

 

وی افزود: همچنین کمک‌های بسیار زیادی از سوی خیرین این مجمع به دانشجویانی که سال گذشته به اردوی جهادی برای ساخت مسجد در مناطق روستایی و محروم رفته بودند، اختصاص یافت.

 

غلامی بااشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های نیکوکارانه درزمینه های پژوهشی علمی یکی دیگر از برنامه های دردست اجرای ماست، ادامه داد: در سال جاری یک دانشکده بانام خیرین و به دست آنان که به رشته‌های علوم پایه اختصاص خواهد یافت، ‌تأسیس کنیم.

نظر شما