شناسهٔ خبر: 30842 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«مطالعه تطبیقی زیباشناسی هگل و حکمت هنر اسلامی» منتشر می‌شود

عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از آماده‌کردن اثری با عنوان «مطالعه تطبیقی زیباشناسی هگل و حکمت هنر اسلامی» به همراه بررسی بحث دین ناظر بر آراء ملاصدرا خبر داد. -

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ محمدمهدی حکمت عضو گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ضمن بیان این مطلب گفت: نگارش اثری با موضوع تطبیقی در حوزه زیباشناسی یک اندیشمند و همینطور بررسی حکمت هنر اسلامی کار چندان آسانی نیست، در ابتدا قرار بود تنها بحث انسان اینجا بحث شود و سپس هگل ولی بعد تصمیم عوض شد و زیباشناسی در دین را نیز مورد بررسی قرار دادم.

وی در ادامه افزود: بحث دین و زیباشناسی هگل وقت بسیاری برد در واقع یک کار تطبیقی بود و بیشتر ناظر بر آراء ملاصدرا شد، بنابراین دو فاز اصلی دراین نوشتار وجود دارد نخست زیباشناسی هگل و دوم دین و مطالعه تطبیقی آن در بین اندیشمندان شرق و غرب.

حکمت درباره دیگر اثر در دست انتشار خود توضیح داد: یک کار مجموعه مصاحبه نیز درباره اومانیسم و ارزیابی و اصلاحات آن انجام دادم که در یک مجلد منتشر می‌شود. مصاحبه برخی اساتید اومانیسم در غرب و ایران را در این اثر تدوین کردم.

وی یادآور شد: بنابراین بیشتر مصاحبه‌هایی را مدنظر قرار دادم که شخصیت‌محور بودند و در ایران نیز جریان مسلط دین پژوهشی را مورد توجه قرار دادم. یک مصاحبه هم در خصوص آغاز غرب زدگی و سیر تطور غرب زدگی در ایران ارائه شد.

این پژوهشگر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار داشت: این کتاب در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر می‌شود ولی به نام مرکز پژوهش‌های جوان خواهد بود. مخاطب اصلی این اثر اهل اندیشه و دانشجویان کارشناسی ارشد خواهند بود.

نظر شما