شناسهٔ خبر: 30883 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تولید «تعبیر وارونه یک رویا» روزبه‌روز ترسناک‌تر می‌شد

تهیه‌کننده «تعبیر وارونه یک رویا» به تشریح جزئیات تولید این پروژه پرداخت و اشاره کرد هرچه فیلمنامه ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گرفت، تولید آن ترسناک‌تر می‌شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیدکمال طباطبایی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون درباره تهیه سریال در حال ساخت «تعبیر وارونه یک رویا» به کارگردانی فریدون جیرانی اظهار کرد: شرایط فعلی سازمان در زمینه بودجه چند سالی است که پابرجاست و به نظرم تهیه‌کننده‌هایی چون من که سال‌ها است در سیما کار می‌کنند و در روزهای پولداری سازمان سریال تولید کرده‌اند، در روزهای سخت هم باید با مدیریت درست همکاری خود با صداوسیما را ادامه دهند.

وی افزود: من به پروژه «تعبیر وارونه یک رویا» به عنوان یک وظیفه نگاه کردم، گرچه روند تولید به شکلی پیش رفت که ما را از پیش‌بینی‌های اولیه‌مان دور کرد. به هر حال این سریال یک تریلر سیاسی با پس زمینه خانوادگی و مسائل عاطفی است و کار فوق العاده جذابی به حساب می‌آید.

با گسترش فیلمنامه تولید ترسناک‌تر می‌شد

تهیه‌کننده «بچه‌های نسبتا بد» تأکید کرد: از زمان نگارش فیلمنامه من به این کار علاقه داشتم و دلم می‌خواست حتما آن را به انجام برسانم. پس از جلسه‌ برآوردی که در اواخر سال ۹۲ داشتیم، سرانجام از فروردین ۹۳ پیش تولید را آغاز کردیم و این مرحله چهار پنج ماه طول کشید. فیلمنامه هم ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گرفت و تولید آن به نوعی ترسناک‌تر می‌شد.

سریال تعبیر وارونه یک رویا

طباطبایی تصریح کرد: به اعتقاد من این جنس مجموعه‌ها یا نباید ساخته شوند یا اگر تولید می‌شوند، این کار باید به بهترین شکل باشد. هدف گذاری کل مجموعه بر این اساس است که ما به هیچ وجه از کیفیت نزنیم و تمام شرایط سازمان را لحاظ کنیم، چرا که این شرایط به عنوان یک اصل قرار دارد و ما باید مطابق برآوردمان پیش برویم.

ضبط صحنه‌های باران در یخبندان ارمنستان

وی ادامه داد: پس از پیش تولید چهار پنج ماهه، ما تصویربرداری را در تهران آغاز کردیم و مهر ماه پارسال بود که با سرد شدن هوای تهران، جیرانی از اینکه هوای خارج از کشور سردتر باشد و ما قادر به ضبط این بخش در سال جاری نباشیم، ابراز نگرانی کرد بنابراین ما به سرعت تصمیم گرفتیم عازم ارمنستان شویم که در مکاتباتمان با چند کشور با آنجا به تفاهم رسیده بودیم. سپس پیش تولید این بخش را به انجام رساندیم و حدود ۴۰ جلسه هم تصویربرداری داشتیم.

تهیه‌کننده «تعبیر وارونه یک رویا» درباره شیوه انتخاب بازیگران ارمنی توضیح داد: این بازیگران همه تئاتری و جزو هنرمندان درجه یک بودند. آندرانیک مردی بود که بازیگران را برای ما می‌آورد و ما برای ارتباط با آنها دو سه مترجم داشتیم. انتهای کارمان به یخبندان ارمنستان رسیده بود، آن هم وقتی که ما صحنه‌های باران داشتیم و شرایط دشواری پشت سر گذاشتیم. اما لازم است از گروه تشکر کنم که با وجود معضل سرما و سختی‌های دیگر کار این بخش را به خوبی به پایان رساندند.

طباطبایی در پایان گفت: ما سرانجام اواخر دی ۹۳ به تهران برگشتیم. این روزها هم مشغول تصویربرداری هستیم و امیدوارم ظرف یکی دو ماه آینده، اگر اتفاق خاص و پیش بینی نشده‌ای رخ ندهد بتوانیم تصویربرداری را تمام کنیم. بخش‌های باقی مانده جزو قسمت‌های مهم قصه است که باید روی آن کار فراوانی صورت بگیرد و ما مشغول تعامل با شبکه یک هستیم. امیدوارم پروژه با سرعت پیش برود و ما تلاش می‌کنیم مطابق کنداکتوری که سازمان تنظیم می‌کند عمل کنیم.

    نظر شما