شناسهٔ خبر: 30897 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 2014 برای زنان نویسنده منتشر شد

زنان دوسوم کتابهای فروخته شده را می‌خرند اما منتقدین مرد درصد بیشتری در نقد و بررسی کتاب‌ها دارند هرچند این روند در حال تغییر است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ موج کتاب‌خوانی در میان بانوان در حال افزایش است و به سرعت از آقایان جلو زده‌اند.

روزنامه گاردین در این باره نوشت: سه‌شنبه تحقیقی در مورد میزان کتاب‌خوانی و نسبت آن بین آقایان و بانوان نشان می‌دهد خانم‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند. ویدا نام سازمانی است که در حوزه کتاب و ادبیات تحقیق کرده و از میزان گسترده‌ای از موءسسه‌های حوزه کتاب و ادبیات دو سوی اقیانوس اطلس همچون نیویورکر، لاندن رویو بوکس ، تایمز لترری ساپلیمنت و گرانتا در مطالعه خود بهره برده است.

این تحقیق نشان می‌دهد که در سال 2014 علی‌رغم سهم بالای زنان در کتاب‌خوانی، هنوز اکثریت پوشش حوزه ادبیات و نقد و بررسی کتب در محوریت مردان است.

یکی از بدترین متهمان این تحقیق موءسسه «london review of books»(موءسسه بررسی کتب لندن) است که در سال 2014 میلادی 527 نویسنده و منتقد مرد در مقابل تنها 151 زن داشته است.

موءسسه «newyork review of books» (موءسسه بررسی کتب نیویورک) نیز با 677 مرد در مقابل 242 زن، این عدم تعادل و نابرابری را نشان می‌دهد.

با این حال پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 2014 متعلق به بانوان هیلاری منتل، دونا ترات و کیت موس هستند. زنان همچنین خریدار دوسوم کتاب‌های به فروش رفته بریتانیا هستند. تحقیقی در سال 2009 نیز نشان داد که خانم‌ها با 52 درصد در مقابل 26 درصد مردان، به مراتب کتاب‌خوان‌تر بوده و باید در حوزه نقد و بررسی کتاب، سهم و نقش بیشتری داشته باشند.

نظر شما