شناسهٔ خبر: 30905 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سخنگوی ورزارت ارشاد: مدیران ارشاد ازمصاحبه منع نشده‌اند

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشریح دلایل و پیام انتخاب عمان بعنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب امسال، حضور پادشاه این کشور را در افتتاحیه این نمایشگاه منتفی اعلام کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۱۸ فروردین در اولین نشست خبری خود در سال جدید، در مورد نحوه انتخاب کشور میهمان ویژه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اینکه آیا احتمال دارد همانند کشورهای میهمان در سایر نمایشگاه های بین‌المللی کتاب، مقام اول کشور عمان در نمایشگاه تهران حضور پیدا کند؟، گفت: موضوع انتخاب عمان با عنوان میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صحت دارد و از این کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب امسال تهران رسما دعوت به‌عمل آمده است.

وی افزود: عمان رابطه خوب و نزدیکی با ایران دارد و از همسایگان کشورمان نیز به‌شمار می رود. بنده چند سال به‌عنوان سفیر ایران در این کشور خدمت کرده‌ام و اطلاع دارم که ظرفیت‌های فرهنگی خوبی در عمان وجود دارد. البته تاکید می کنم که شخصا هیچ دخالتی در انتخاب عمان به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران نداشته‌ام.

معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزارت ارشاد اضافه کرد: همکاری‌های عمان با کشورمان در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل سیاسی و نیز فرهنگی، خوب و مثبت بوده است و مواضع ما با این کشور در مجامع جهانی نزدیک به هم است. فکر می کنم حضور عمان با عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه امسال کتاب تهران، پیام ویژه و مهمی برای سایر کشورهای عربی و همسایگان کشورمان داشته باشد.

نوش‌آبادی در عین حال حضور سلطان قابوس پادشاه عمان را در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منتفی اعلام کرد و یادآور شد: این کشور در سطح وزیر فرهنگ در این نمایشگاه حضور خواهد داشت. به علاوه، از دیگر کشورها از جمله قطر مقامات سیاسی به نمایشگاه کتاب تهران خواهند آمد.

وی تاکید کرد: انتخاب عمان به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران نه تنها پیام منفی برای هیچ کشوری ندارد، بلکه حاوی پیام و نکات مثبت و مهمی است و جنبه های مثبت زیادی دارد.

هیچ یک از مدیران ارشاد از مصاحبه با رسانه‌ها منع نشده‌اند

سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا صحت دارد مدیران میانی این وزارتخانه بر اساس دستورالعملی که از سوی شخص وزیر فرهنگ و ارشاد صادر شده است، از مصاحبه با رسانه‌ها منع شده‌اند؟ توضیح داد: از زمانی که بحث انتخاب سخنگو برای وزارت ارشاد مطرح شد، مقرر بود که برای جلوگیری از انتقال رسانه ای مباحث تکراری و ممانعت از درج برخی بحث‌های متعارض و متضاد و یا بحث‌هایی که ممکن است پاسخگویی را دچار مشکل کند، قرار شد مباحث کلی از طریق سخنگوی وزارتخانه اعلام شود و مسائل جزئی تر از طریق مسئولان ارشد حوزه ها اطلاع رسانی شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان های وزارت ارشاد تاکید کرد: هیچکدام از معاونان و نیز روسای سازمان های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مصاحبه با رسانه ها منع نشده اند. در مورد مدیران هم، تاکید شده است که آنها می توانند با اجازه معاونت های مربوطه و در موارد خاص و جزئی و مرتبط با حوزه کاری خود، مصاحبه های جزئی داشته باشند، اما ترجیح این است که آنها مصاحبه‌های گسترده و همچنین تکراری با رسانه ها انجام ندهند.

نوش‌آبادی گفت: در عین حال تاکنون هیچ‌کس بخاطر انجام مصاحبه با رسانه ها توبیخ نشده، اما این اصرار و تاکید وجود دارد که اگر قرار است مصاحبه‌ای با رسانه‌ها انجام شود، از سوی معاونان مربوطه و نیز روسای سازمان های تابعه وزارت ارشاد انجام شود و مدیران هم حتی المقدور از انجام مصاحبه با رسانه ها خودداری کنند، مگر در موارد خاص.

نظر شما