شناسهٔ خبر: 30926 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار «كتاب هنرهای تجسمی»

نخستین شماره «كتاب هنرهای تجسمی» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  بعد از وقفه ای چند ساله، مجله «هنرهای تجسمی» با عنوان «كتاب هنرهای تجسمی» در ۱۶۸ صفحه به دور تازه‌ای از انتشار رسیده است.

این نشریه به صاحب امتیازی حوزه هنری و مدیرمسئولی محسن مومنی شریف از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می شود. سردبیری آن با مرتضی گودرزی دیباج و جانشین سردبیر و دبیر تحریریه آن محسن كرمی است.

محسن كرمی درباره انتشار دوره جدید این مجله گفت: در این مجله تلاش كرده ایم به دور از هیاهو و جار و جنجال هایی كه در عرصه هنر و هنرهای تجسمی وجود دارد، به شكل آكادمیك منابعی برای مطالعه هنرمندان، منتقدان و هنرجویان فراهم آوریم.

جانشین سردبیر مجله هنرهای تجسمی ادامه داد: مجلاتی كه در زمینه هنرهای تجسمی هستند، وجه خبری نیز دارند ولی ما سعی كرده ایم مطالب و نوشته ها با تكیه بر تئوری های موجود، هم برای استادان و افراد حرفه ای و هم برای تازه واردان به عرصه هنرهای تجسمی مفید و مثمرثمر باشد كه در این زمینه جامعه شناسی و روان شناسی هنر را نیز مد نظر قرار داده ایم. درواقع توجه به وجه نظری بود كه باعث شد نشریه را به صورت كتاب هنرهای تجسمی منتشر كنیم.

وی با تاكید بر این كه توجه به ترجمه مطالب مهم جهانی نیز در نظر گرفته شده، اظهار كرد: در عین حال در نوشته ها سعی كرده ایم جنبه ایجاز و اختصار را رعایت كنیم تا از حوصله مخاطب خارج نباشد.

«كتاب هنرهای تجسمی» كه شماره یك آن در زمستان ۱۳۹۳ منتشر شده است، دو بخش عمده دارد. بخش نخست با عنوان پرونده یك موضوع كه به بحث های كاملا نظری در باب یك موضوع خاص در عالم هنر پرداخته می شود، این شماره به «هنر و اخلاق» اختصاص دارد. بخش دوم نیز شامل مقالات و مطالبی كلی درباره هنر به ویژه هنرهای تجسمی است.

نظر شما