شناسهٔ خبر: 30941 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«جمعه ایرانی» تا مهر روی آنتن نمی رود

مدیر رادیو ایران درباره توقف پخش برنامه «جمعه ایرانی» بیان کرد که عوامل این برنامه خودشان درخواست مرخصی دادند تا بتوانند برنامه را بازتعریف کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بهنام احمد پور درباره برنامه «جمعه ایرانی» که هر هفته جمعه ها از شبکه رادیو ایران به پخش می رسید و از این هفته پخش آن متوقف شده است، گفت: خود عوامل این برنامه خواستند که برنامه را به صورت مجدد طراحی کنند.

وی ادامه داد: ما هم پیش از این و قبل از نوروز بیان کرده بودیم که جدول پخش جدیدی را قرار است طراحی کنیم و همچنین می خواهیم تغییراتی اساسی در شبکه رادیو ایران داشته باشیم، بنابراین دوستان در برنامه «جمعه ایرانی» خودشان خواستند به دلیل اینکه این برنامه را سال هاست روی آنتن می برند در آن تغییراتی داشته باشند و حالا قرار است از اول مهرماه دوباره به پخش برسد.

جمعه ایرانی

مدیر رادیو ایران با اشاره به نزدیکی به ماه رمضان عنوان کرد: از طرف دیگر ما به ماه رمضان نزدیک می شویم و احساس کردیم که بعضی از برنامه ها در این بازه زمانی با توجه به مناسبت هایی که دارد نمی توانند به پخش برسند.

وی درباره این برنامه که پیش از این چندین بار با حذف قسمت هایی از برنامه روی آنتن رفت، گفت: برنامه «جمعه ایرانی» از جمله برنامه هایی است که ما به آن علاقه داریم و مخاطب دارد اما همه برنامه ها باید با سیاست های سازمان هماهنگ باشند. سعید توکل تهیه کننده این برنامه نیز چون از برنامه سازان قدیمی رادیو است همیشه با سازمان هماهنگ بوده است، اما نکته اینجاست که اگر قسمت هایی حذف می شده به این دلیل است که چون برنامه «جمعه ایرانی» با چند روز فاصله قبل از پخش ضبط می شده برای پخش امکان داشته که شکل موضوعی که درباره آن برنامه ساخته شده عوض شده باشد و ما برای به روز کردن آن به این ترتیب عمل می کردیم.

جمعه ایرانی

وی همچنین گفت: من پیش از این هم بیان کرده بودم که چارت شبکه ایران با تغییراتی مواجه خواهد شد و ماموریت های جدیدی پیدا می کند، بنابراین عوامل «جمعه ایرانی» هم خودشان درخواست مرخصی کردند که بتوانند برنامه را بازتعریف کنند.

احمدپور در پایان سخنان خود درباره تودیع و معارفه چند تن از مدیران این شبکه که روز گذشته انجام شد، بیان کرد: در این جلسه تودیع و معارفه بعضی از دوستان از حوزه مدیریت جدا شدند اما ممکن است از آنها در بخش های دیگر کمک گرفته شود و این گونه نیست که به طور کلی از رادیو جدا شوند.

به گزارش مهر، سعید توکل تهیه کننده برنامه «جمعه ایرانی» پیش از این در پاسخ به این پرسش مهر که آیا این برنامه در سال جدید با آیتم ها و تغییراتی همراه خواهد بود یا خیر، بیان کرد: ما امیدواریم بتوانیم برنامه خود را از جمعه ۲۱ فروردین همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) دوباره شروع کنیم و اگر قرار بر ادامه این برنامه باشد به این فکر می کنیم که چه تغییراتی باید در برنامه بوجود بیاوریم چون اواخر سال گذشته تغییرات مدیریتی در رادیو بوجود آمد و ما هم منتظریم تا بتوانیم رویکرد مدیران جدید را نسبت به برنامه خود ببینیم.

توکل با اشاره به حمایت مدیران از برنامه های طنز انتقادی، شاد و مفرح تصریح کرد: برنامه هایی مثل «جمعه ایرانی» بدون وجود مدیرانی که طرفدار برنامه های طنز و شاد باشند نمی توانند دوام بیاورند و ما هم منتظریم تا ببینیم صلاحدید مسئولان جدید که در راس رسانه و رادیو تصمیم گیرنده هستند، چیست. 

از فضای گفتگوی مهر با توکل اینگونه برداشت می شد که دست اندرکاران «جمعه ایرانی» خواستار ادامه پخش این برنامه قدیمی رادیو ایران هستند. این برنامه یکی از معدود برنامه های قدیمی رادیو است که پخش آن تداوم داشته و فضای آن کاملا شاد و مفرح است و به همین دلیل بین شنوندگان رادیو طرفداران زیادی دارد.

نظر شما