شناسهٔ خبر: 30950 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولین اظهارات رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران در نمایشگاه کتاب

رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره دستورالعملی که این هیئت در طول برگزاری نمایشگاه بر اساس آن عمل خواهد کرد، توضیح داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ همایون امیرزاده رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که آیا آئین‌نامه‌ای که این هیئت بر اساس آن فعالیت خواهد کرد، با آئین‌نامه مربوط به نمایشگاه بیست و هفتم متفاوت خواهد بود؟ گفت: آئین‌نامه مربوط به رسیدگی به تخلفات ناشران در نمایشگاه کتاب تهران در روزهای پایانی سال گذشته مورد رسیدگی و تصویب قرار گرفت.

وی افزود: این آئین‌نامه تقریباً همان دستورالعمل مربوط به نمایشگاه بیست و هفتم است البته با رفع برخی اشکالات و اِعمال اندکی تغییرات در آئین‌نامه قبلی. ما همچنین با توجه به نوع تخلفاتی که احیاناً از برخی ناشران ممکن است سر بزند، بر اساس مبانی حقوقی با آنها برخورد خواهیم کرد. این موارد البته در جریان فعالیت کمیته در نمایشگاه آشکارتر و مشخص‌تر خواهد شد.

رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به ترکیب این هیئت، افزوده شدن مدیرکل حقوقی وزارت ارشاد را با هدف برطرف کردن برخی ابهامات حقوقی در آراء احتمالی که در خصوص تخلفات ناشران صادر می‌شود، ارزیابی و اظهار امیدواری کرد با همکاری ناشران با این کمیته و رعایت ضوابط، امسال شاهد کمترین میزان برخورد با تخلفات نمایشگاهی باشیم.

نظر شما