شناسهٔ خبر: 30992 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استاندار بوشهر خواستار ایجاد رشته‎های گردشگری در واحدهای دانشگاه آزاد شد

استاندار بوشهر درهشتمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی این استان خواستار ایجاد رشته های جدیدی درحوزه گردشگری در واحد های دانشگاه آزاد این استان شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، مصطفی سالاری روز شنبه دراین نشست که با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور دربوشهر برگزار شد، افزود: اگر دانشگاهها بتوانند هم راستا با محورهای توسعه استان بوشهر حرکت کنند، اثربخشی بیشتری دارند.

وی اضافه کرد: استان بوشهر دارای قابلیت گردشگری بی نظیری است که می توان از این موضوع برای توسعه استان و دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کرد.

سالاری با تأکید بر این که برنامه توسعه استان به این سمت رفته، از دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور درخواست کرد در مسیر گردشگری رشته های جدیدی در واحدها و مراکز استان بوشهر ایجاد شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: ایجاد رشته های جدید گردشگری و پژوهش های مربوط به آن می تواند واحدهای دانشگاه آزاد را به سمت فعالیت های درآمد زا سوق دهد.

وی با بیان این که زیرساخت های این امر دراین استان وجود دارد، گفت: اگر فعالیت های تحقیقاتی در دانشگاه ایجاد شود، بین توسعه استان و فعالیت های علمی هم افزایی ایجاد می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این نشست گفت: هم این استان و هم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر قابلیت جدی و استعداد کافی برای طراحی یک دانشگاه فراملی را دارد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: این استان از دیرباز دارای شرایط ویژه ای برای جذب دانشجویان خارجی است و امروز می توان با یک طراحی دانش بنیان و دقیق، به سرعت واحد بوشهر را به یک مرکز مهم دانشگاهی ایران تبدیل کرد.

وی با اشاره به شرایط دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر برای تبدیل به یک دانشگاه بین المللی، ادامه داد: امیدواریم این واحد با اجرای توصیه های مقام معظم رهبری، باعث رشد و بالندگی درعرصه علم و پژوهش در این استان شود و دانشجویان و جوانان بتوانند از فضای دانشگاه بخوبی استفاده کنند.

هشتمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به ریاست میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، مصطفی سالاری استاندار و حجت الاسلام سید محمد مهدی پورفاطمی نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم و خارک و حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

دراین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، موضوعاتی از قبیل ایجاد شهرک توریستی درمجتمع آموزشی واحد بوشهر و تصویب طرح گلخانه ای دراین شهرک مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

همچنین تعیین تکلیف درزمینه راه اندازی شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری در واحدها و مراکز استان و تصویب طرح جنگلداری از دیگر موارد طرح شده در این جلسه بود.

دکتر میرزاده که برای شرکت درجلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به این استان سفر کرده، صبح امروز وارد این شهر شد.

محسن هاشمی معاون عمرانی، طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی، کاردار معاون دانشجویی، ذاکر مشاور اجرایی ریاست، حجت الاسلام جمالزاده نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه در استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، مولوی محمداسحاق مدنی مشاور ریاست دانشگاه درامور اهل سنت، شایانفر رییس مرکز هیات امنای استانی و جمعی از مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده را در این سفر همراهی می کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور و همراهان در بدو ورود به بوشهر، ضمن حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ آنها، یاد و خاطره قهرمانان هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

نظر شما