شناسهٔ خبر: 31027 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عرضه کتاب‌های تازه تالیف انشاالله رحمتی در نمایشگاه کتاب

انشاءالله رحمتی، مدرس و مولف حوزه فلسفه از عرضه کتاب «زمان ادواری در مزدیسنا و عرفان اسماعیلیه» در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ انشاءالله رحمتی از انتشار کتاب «زمان ادواری در مزدیسنا و عرفان اسماعیلیه» خبر داد و اظهار کرد: این کتاب از دو بخش تالیف و ترجمه و مشتمل بر پنج دفتر است که دو دفتر آن تالیف و سه دفتر آن ترجمه است.

وی ادامه داد: سه دفتر ترجمه این کتاب، سه جستار از هانری کربن نام دارد که به بررسی افکار و آرا هانری کربن درباره موضوع کتاب می‌پردازد اما بخش تالیفی کتاب نیز که خود مفصل است در دو دفتر به بررسی موضوع زمان ادواری در مزد یسنا و عرفان اسماعیلیه می‌پردازد.

رحمتی همچنین از احتمال چاپ سومین جلد کتاب «اسلام ایرانی» خبر داد و افزود: دفتر سوم با عنوان «خاصان محبت» از مجموعه آثار هانری کربن است که دارای دو دفتر است یک بخش به عارفان عاشق‌پیشه می‌پردازد که عمدتاً درباره روزبهان شیرازی بحث کرده و تقریباً نیمی از این کتاب است و نیم دیگر دفتر تشیع و تصوف است که درباره سه شخصیت عرفان و حکمت شیعی «سید حیدر آملی، ابن ترکه اصفهانی و علاءالدوله سمنانی» است.

به گفته این مدرس دانشگاه، همه آثار وی به همت نشر سوفیا منتشر و در نمایشگاه کتاب امسال در غرفه انتشارات خوارزمی عرضه می‌شوند.

نظر شما