شناسهٔ خبر: 31028 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اظهارات مسعود کیمیایی درباره‌ی رُمان و فیلمش

در حالی که آخرین اثر نوشتاری مسعود کیمیایی هفته آینده رونمایی می‌شود، این کارگردان از آغاز پیش تولید فیلم جدیدش در آخر اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ مسعود کیمیایی درباره فیلم جدیدش با عنوان موقت «تنفس» گفت: این روزها همچنان مشغول نوشتن فیلمنامه هستم و امیدوارم شرایط تولید تا آخر اردیبهشت‌ماه فراهم شود.

 

وی پیش‌تر، موضوع فیلم را یک تسویه حساب با ماجرای مافیای اعتیاد که به گفته‌ی خودش؛ متاسفانه امروز به یک مساله سیاسی تبدیل شده است دانسته و گفته بود: فیلم با محوریت یک خانواده است که چراغش خاموش شده و باید روشن شود.

 

کیمیایی که پیش از این از فریماه فرجامی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی بازی در این فیلم خبر داده بود، گفت: به زودی به سراغ این بازیگر خواهم رفت و امیدوارم شرایط حضورش در این فیلم فراهم شود.

 

این کارگردان همچنین قرار است تهیه اولین ساخته سینمایی پولاد کیمیایی که آن هم به زودی کلید می‌خورد را نیز عهده‌دار باشد.

 

کیمیایی در بخش دیگری از گفت‌وگویش با ایسنا درباره رمان جدیدی که قرار است از هفته آینده رونمایی شود، گفت: «سرودهای مخالف، ارکستر بزرگ ندارند» سه جلد است که پنج سال نوشتن آن به طول انجامید و زبانش با زبان «جسدهای شیشه‌ای» متفاوت است.

 

وی ادبیات را بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: نمی‌توان سربه‌سر ادبیات گذاشت و این حوزه برای امتحان کردن نیست، مثل موسیقی که با آن نمی‌توان شوخی کرد. در واقع ادبیات برای اینکه نادانسته‌ها را رنگ‌آمیزی کند، نیست.

 

کیمیایی خاطرنشان کرد: در این رمان آدم‌هایی که در ادبیات هستند در جریان درگیری با پیرامون، ترسیم و شناخته می‌شوند. بخشی از ادبیات که با مفهومات، ذات و واژه‌هایی که فراموش می‌شوند، در ترسیم‌بندی یک جمله استفاده نمی‌شود و اگر به موقع استفاده شود، نمایندگی یک طبقه را می‌کند.

 

به گزارش ایسنا،«سرودهای مخالف، ارکستر بزرگ ندارند» سومین اثر ادبی کیمیایی بعد از «جسدهای شیشه‌ای» و «حسد» است که رونمایی و جشن امضای آن روز یکشنبه 30 فروردین ساعت 17 با حضور خود او در مؤسسه‌ فرهنگی‌ هنری مکتب تهران برگزار می‌شود.

نظر شما