شناسهٔ خبر: 31086 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آستانه تحمل جامعه کاهش یافته است/منتقدین درحاشیه مدرک مستدل ارایه کنند

مدیر شبکه ۳سیما با بیان اینکه کاهش آستانه تحمل واقعیت تلخ کنونی جامعه است، گفت: افراد معترض به طنز در حاشیه باید صبوری بیشتر داشته باشند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ غلامرضا میرحسینی با اشاره به حاشیه های ایجاد شده سریال در حاشیه مهران مدیری اظهار داشت: معترضین اگر استدلال منطقی، مستدل و مستندی ارائه کنند که در سریال در حاشیه به آنان توهین شده می توانیم به گفت و گو بپردازیم.

وی درعین حال گفت: رفتارهای کنونی در جامعه از جمله فرهنگ ترافیک و یا رعایت حقوق یکدیگر نشان می دهد که با کاهش تحمل اجتماعی مواجه هستیم.

میرحسینی با بیان اینکه طنز مقوله ای است که می تواند به آسیب های موجود در جامعه با نگاهی انتقادی بپردازد، گفت: اگر این روند که اقشار مختلف نسبت به هر مقوله طنزی واکنش نشان می دهند؛ تدوام یابد آنگاه دیگر حتی نمی توان در سایر حوزه ها نیز شخصیت منفی داشت.

مدیر شبکه ۳ سیما با تاکید بر اینکه باید تفاوتی میان مقوله طنز و سایر آثار قائل شد، افزود: فاصله عمیقی در طنز بین واقعیات های اجتماعی وجود دارد و این روند در سریال در حاشیه نیز کاملا مشهود است.

به گزارش ایرنا ، علی نجفی توانا، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز نیز امروز (یکشنبه) در نامه ای به رییس سازمان صدا وسیما، نسبت به پخش مجموعه تلویزیونی در حاشیه انتقاد کرد.

میرحسینی ادامه داد: این سریال فانتزی بوده و هیچ یک از مخاطبان این شخصیت ها را به عنوان یک پزشک و یا وکیل واقعی نمی دانند و آنها را قضاوت نمی کنند.

میرحسینی یادآور شد: هم اکنون استقبال مناسب و مطلوبی در جامعه از این سریال شده و شاید برخی می خواهند از این موقعیت برای مطرح کردن خود بهره برند.

وی خاطرنشان کرد: سریال در حاشیه یک مجموعه نمایشی طنز در موقعیت ها و فضای غیرواقعی بوده و عمده ترین هدفش نیز ایجاد نشاط در مخاطبان است.

مدیر شبکه ۳ سیما با بیان اینکه ایجاد نشاط در بین شهروندان از جمله اهداف صداوسیما در دوره جدید است، اظهار کرد: برخی با پیشداوری و حاشیه سازی مانع ایجاد نشاط در جامعه می شوند.اگر این روند تداوم یابد تمامی اقشار و صنوف جامعه در تمامی تولیدات سیما مطالباتی را خواستار خواهند شد ، بنابراین ناچار یم که فقط در زندان ها و با تبهکاران سریال های مختلف بسازیم.

میرحسینی افزود: این سریال در دوره مدیریت پیشین شبکه به تصویب رسیده و بر همین اساس نیز قرار شده تا در ۹۰ قسمت ساخته شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون فاز نخست سریال در ۳۰ قسمت تمام شده است، یادآور شد: برای تولید فاز ۲ و ۳ سریال در حاشیه در آینده بررسی های بیشتری خواهیم داشت.

سریال درحاشیه که تاکنون چند قسمت از آن توسط شبکه سه سیما پخش شده ، پیش از نمایش نیز با انتقاداتی از سوی فعالان حوزه پزشکی مواجه شد .

مجموعه تلویزیونی و طنز «در حاشیه» با دستمایه قراردادن مضمونی در ارتباط با پزشکان و وکیل یکی از پزشکان در بستر یک بیمارستان به عنوان «حاشیه»، به کارگردانی مهران مدیری از شبکه سوم سیما پخش می شود.

نظر شما