شناسهٔ خبر: 31088 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توضیح فرهادی درباره ادغام علوم اقتصادی/ برنامه ادغام غیرانتفاعیها

وزیرعلوم گفت: ادغام دانشگاه خوارزمی و اقتصاد در چهارچوب قانون صورت گرفته است و غیرانتفاعی ها اگر خود بخواهند و واجد شرایط باشند ادغام می شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد فرهادی درباره ادغام دانشگاه اقتصاد و دانشگاه خوارزمی و ادامه این روند گفت: این مساله دست ما نبوده و مصوبه ۴ الی ۵ سال پیش شورای عالی انقلاب فرهنگی، و مصوبه ۱۰ سال پیش شورای عالی اداری بوده در این مصوبه به صراحت گفته شده است که دانشگاه علوم اقتصادی در یکی از دانشگاه های سراسری تهران ادغام شود.

وی ادامه داد: ادغام این دو دانشگاه در چهارچوب قانون صورت گرفته است، قبل از ما چند دانشگاه را بررسی کرده و به این جمع بندی رسیدند که چون دانشگاه خوارزمی دانشکده اقتصاد ندارد، دانشگاه علوم اقتصادی در این دانشگاه ادغام شود.

وزیرعلوم یادآورشد: سپس این مساله در شورای گسترش مطرح شده و دراین شورا نیز به تصویب رسید.

وی درباره اینکه آیا برنامه ای برای ادغام واحدها و مراکز آموزشی غیرانتفاعی نیز دارید، گفت: اگر خودشان بخواهند، ادغام می شوند، مراکزغیرانتفاعی که قابلیت داشته باشند به فعالیت خود ادامه خواهند داد ولی اخیرا پیشنهاداتی ارسال شده است که برخی از مراکز و واحد های غیرانتفاعی که قصد دارند تجمیع شده و در قالب یک مجتمع آموزش عالی بزرگتر و یا دانشگاه، اگر واجد شرایط باشند فعالیت کنند.

وزیرعلوم درباره ادغام واحدهای پیام نور نیز گفت: این دانشگاه نیز مسیرخاص خود را داشته و براساس برنامه خود فعالیت انجام می دهد.

نظر شما