شناسهٔ خبر: 31094 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عوامل «کوی نشاط» کیک تولد ۴ سالگی را بریدند/ مردم لهجه می‌خواهند

برنامه «کوی نشاط» در مراسمی با حضور مدیر رادیو ایران تولد چهارسالگی خود را جشن گرفت و اشرف تهیه کننده برنامه از خلق شخصیت های ماندگار در آن و حمایت اقوام مختلف از برنامه سخن گفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، عوامل و بازیگران برنامه «کوی نشاط» روز یکشنبه ۲۳ فروردین ماه در مراسمی چهارمین سالگرد تولد خود را جشن گرفتند.

این برنامه در استودیو شماره ۲۶ ساختمان شهدای رادیو برگزار شد و در آن عوامل برنامه «کوی نشاط» به همراه بهنام احمدپور مدیر رادیو ایران و چند تن دیگر از مسئولان و مدیران این شبکه حضور داشتند.

امیرعباس اشرف تهیه کننده «کوی نشاط» در ابتدای این مراسم بیان کرد: این برنامه ماحصل مدیران سابق رادیو و مدیران فعلی است. روحیه نشاط و امید از سیاست گذاری های سازمان صدا و سیما است و ما سعی می کنیم که این روحیه را در برنامه حفظ کنیم و برنامه خود را با این ویژگی جلو ببریم.

 سالگردتولد برنامه رادیویی کوی نشاط

وی با بیان اینکه راز بقای یک برنامه به حمایت مدیران و البته تلاش تیم برنامه سازی ارتباط دارد، گفت: جوان‌گرایی یکی از ویژگی های برنامه «کوی نشاط» است و باید این را تاکید کنم که عوامل این برنامه اکثرا تحصیلات کارشناسی ارشد در حوزه هنرهای نمایشی دارند و عشق به رادیو و رسانه در تک تک این دوستان وجود دارد.

«کوی نشاط» در جهت تقویت احترام به اقوام است 

اشرف درباره این برنامه که به نوعی لهجه های گوناگونی از اقوام ایرانی را در خود دارد، گفت: برنامه «کوی نشاط» در جهت تقویت احترام به اقوام است و با این وجود لهجه های مختلف در برنامه ما حضور دارد و این برنام گوشه ای از ایران است. از پیامک ها و ارتباطاتی که با عوامل برنامه هم وجوددارد این مشخص است که مردم استفاده از لهجه را در این برنامه دوست دارند چون به طور مثال بعضی تماس می گیرند و می گویند که چرا فلان لهجه در برنامه شما وجود ندارد.

مسئول دفتر برنامه های طنز رادیو ایران از شورای نویسندگان طنز، پیشکسوت و جوان در برنامه «کوی نشاط» سخن گفت و بیان کرد: برنامه «کوی نشاط» در هر جشنواره ای که حضور پیدا کرده جوایز اصلی را برده است و ما این را مرهون حمایت مدیران شبکه می دانیم.

 سالگردتولد برنامه رادیویی کوی نشاط

وی درباره خود برنامه نیز یادآور شد: البته ما از نقد مبرا نیستیم و دوستان و مخاطبان می توانند نقدهای سازنده خود را به ما منتقل کنند.

اشرف در پایان از موسیقی های استفاده شده در این برنامه سخن گفت و بیان کرد: ما در این برنامه یک آرشیو قوی از موسیقی های طنز تشکیل داده ایم که این آرشیو موسیقایی از هیچ آهنگ و ملودی های دیگری استفاده نکرده است. تلاش ما این است که در این برنامه بتوانیم شخصیت های ماندگاری را خلق کنیم که تا سال‌ها در ذهن مخاطبان باقی بماند. تاکنون هم توانسته ایم رضایت مخاطبان را به دست بیاوریم چون معتقدم همه دوستان در این برنامه سربازان رادیو ایران هستند.

 سالگردتولد برنامه رادیویی کوی نشاط

تهیه کننده همه این سخنان را با سرعت و درحالی بیان کرد که همه عوامل و حتی مدیر شبکه پشت کیک تولد جمع شده بودند و بعد از تمام شدن گفته هایش یکی از عوامل با اشاره به سرعت بیان او و با شوخی گفت که اشرف مثل تیربار جملاتش را شلیک کرد.

در ادامه این مراسم بهنام احمدپور مدیر شبکه رادیو ایران با اشاره به سیاست سازمان صدا و سیما و توجه به برنامه های طنز عنوان کرد: سیاست گذاری سازمان مبنی بر گسترش پیدا کردن مبحث شادی و نشاط است و اینکه برنامه ها متنوع تر باشند.

 سالگردتولد برنامه رادیویی کوی نشاط

وی با اشاره به اضافه شدن گروه ورزش و تفریحات در شبکه رادیو ایران گفت: امیدوارم راه اندازی این گروه محملی را ایجاد کند که در دیگر برنامه های طنز هم حمایت های سازمان پشت سر دوستان باشد.

احمدپور ادامه داد: مجموعه ای از استادان و دوستان جوان تر در این برنامه دور هم جمع شده اند و حالا امسال که سالگرد چهارمین سری از این برنامه جشن گرفته می شود امیدوارم که کارها فاخرتر شود و این برنامه به بلوغ خود برسد. نگاه من در حوزه طنز، برنامه هایی است که می توانند ارتباط نزدیک تری با مخاطب برقرار کنند.

مدیر رادیو ایران عنوان کرد: برنامه های طنز نوعی نقد را با خود به همراه دارند و اینکه بخواهیم برنامه را با پیام مناسب همراه کنیم و کار کارشناسی در آن داشته باشیم ساخت برنامه را با سختی هایی همراه می کند. با این حال مسیری که عوامل برنامه «کوی نشاط» در پیش گرفته اند، می تواند باقی همکاران را هم در این حوزه هدایت کنند و من امیدوارم در سال جدید با انرژی بیشتر بتوانیم رضایت خاطر شنوندگان را منطبق با سیاست های سازمان صدا و سیما فراهم کنیم.

 سالگردتولد برنامه رادیویی کوی نشاط

احمدپور در پایان سخنان خود با اشاره به جشن تولد چهارسالگی این برنامه یادآور شد: من دورهمی این افراد را در ۴ سال تبریک می گویم بیشتر وقت ها تیم هایی که با یکدیگر کار می کنند بعد از مدتی پراکنده می شوند و اینکه این تیم توانسته ۴ سال به طور مداوم کار کند جای تبریک دارد. با این حال باید تلاش ما این باشد که با توجه به علاقه مردم کار را با کیفیت بیشتری جلو ببریم.

بعد از تمام شدن صحبت های مدیر رادیو ایران، اشرف نام عوامل برنامه را که در استودیو حضور داشتند ذکر کرد که این میان جای چند نفری هم از جمله تورج نصر خالی بود. مهران نایل، علیرضا آزادگان مهر، مهدی صباغی، مهدی فریضه، محمد تیموری، محمود صابری کارگردان، ناهید امیریان، شاهرخ باقری نژاد، اردشیر منظم، گیلدا حمیدی، آسیه گرجی، ویدا شهشهانی، محسن یگانه از جمله بازیگران و عوامل این برنامه بودند که نامشان خوانده شد.

سپس کیک تولد را برای برش زدن آماده کردند و ناهید امیریان شمع های این کیک را فوت کرد. 

 سالگردتولد برنامه رادیویی کوی نشاط

بعد از بریدن کیک مهدی امین لاری که هم یکی از بازیگران این برنامه است و هم در کار بداهه نوازی و خوانندگی است از مخاطبان خواست تا سه کلمه به او بگویند و بعد بدون حتی وقفه ای، شعری را اجرا کرد.

با پایان مراسم عوامل برنامه «کوی نشاط» آیتم هایی از برنامه را ضبط کردند که قرار است این هفته پنجشنبه ۲۷ فروردین ماه روی آنتن رادیو ایران برود.

از جمله این آیتم ها «مهدکودک» بود که برای ضبط آن استودیو خالی و عوامل و بازیگران پراکنده شدند. در یک طرف استودیو اردشیر منظم قرار داشت که نقش عموی قصه گوی مهدکودک را بازی می کند و در مقابلش هم بچه های مهد حضور داشتند. البته این بچه های مهد را خانم هایی نام آشنا از جمله ناهید امیریان و دیگر بازیگران تشکیل می دادند.

 سالگردتولد برنامه رادیویی کوی نشاط

این آیتم درباره فوتبال بود و عموی قصه گو که می خواست درباره فوتبال قصه ای بگوید، نمی توانست زیرا بچه های مهد هر بار با سوالی او را از ادامه قصه گویی باز می داشتند. منظم در یکی از دیالوگ ها بیان کرد که این چه فوتبالی است، بگذارید گریه کنم. 

 تهیه کننده به او توضیح داد که قرار است چه شخصیت فوتبالی را در نظر داشته باشد و بعد گریه و بغضش را متناسب با داستان بیشتر کند.

صدای هنرمندان گاهی بالا و پایین می رفت و اشرف در این باره توضیح داد که بعد از هر بار ضبط و تولید برنامه در روزهای یکشنبه یک روز به هماهنگ کردن صدای هنرمندان اختصاص دارد.

اشرف در پایان این مراسم از انرژی که برای این برنامه گذاشته است، سخن گفت و بیان کرد: تیم فکری برنامه باید همیشه رسانه ها را مطالعه کنند و خود من هم به دلیل همین به روز بودن و اینکه در بیشتر وقت ها در منزل هم کار ویرایش متن ها را برعهده داشته ام همسرم گاهی گلایه می کند و می گوید همه زندگی ات «کوی نشاط» شده است.

نظر شما