شناسهٔ خبر: 31113 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از کتابی با ترجمه کمال خرازی در کتابخانه ملی

کتاب «مبانی علوم اعصاب شناختی» با ترجمه سیدکمال خرازی با حضور رئیس کتابخانه ملی رونمایی می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ کتاب «مبانی علوم اعصاب شناختی» به قلم برنارد بارس و نیکول گیج است که دکتر سید کمال خرازی آن را ترجمه و انتشارات سمت آن را منتشر کرده در کتابخانه ملی رونمایی می‌شود.

علوم اعصاب‌شناختی به مطالعه همبسته‌های عصبی کارکردهای شناختی انسان می‌پردازد و نقشی زیربنایی در علوم شناختی به عنوان یکی از دانش‌های نو دارد. علوم و فناوری‌های شناختی در دهه‌های اخیر، همچون حوزه‌ای میان‌رشته‌ای مورد توجه اساتید رشته‌های مختلف علوم پایه، پزشکی، مهندسی، علوم اجتماعی و رفتاری، هنر و علوم انسانی قرار گرفته است. درس علوم اعصاب‌شناختی در اغلب رشته‌های زیرمجموعه علوم و فناوری‌های شناختی یکی از دروس اصلی به حساب می‌آید. خواندن این کتاب ما را به دنیای ناشناخته‌ای که در وجودمان نهفته است و به عمق کلام منسوب به امیر‌المؤمنین علی (ع) و شناخت بزرگ‌ترین ودیعه الهی هدایت می‌کند که فرمود: «آیا تو گمان می‌بری جسم کوچکی هستی در حالی که عالم بزرگ‌تری در تو نهفته است و تو به مثابه کتابی گویا هستی که با هر حرف آن، ناشناخته‌ای آشکار می‌شود.»

در آیین رونمایی این کتاب که شنبه 29 فروردین در کتابخانه ملی برگزار می‌شود سیدرضا صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی ایران حضور می‌یابد. این مراسم از ساعت 15 در اتوبان حقانی مسیر غرب به شرق، کتابخانه ملی ایران، اندیشگاه فرهنگی منعقد خواهد شد.

نظر شما