شناسهٔ خبر: 31126 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توضیحات قزلی درباره فرجام «عصر داستان»

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان گفت: بنیاد به قراردادهای خود با اهالی قلم در مورد آثارشان ملزم است اما در بیشتر این قراردادها الزامی به انتشار اثر توسط عصر داستان قید نشده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ همزمان با تغییر مدیریت بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان و تعلیق برخی از فعالیت‌های این بنیاد از جمله لغو فعالیت انتشارات «عصر داستان»، برخی از نویسندگانی که پیش از این آثارشان در این انتشارات منتشر شده و یا بنابر اعلام خود با عصر داستان قرارداد انتشار داشته اند در موارد متعددی اعلام کردند که با وضعیت بلاتکلیفی در انتشار آثار خود مواجهند و به طور مشخص در جریان این مساله نیستند که قرار است با تعطیلی فعالیت این انتشارات چه اتفاقی برای نشر آثارشان بیافتد.

مهدی قزلی مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان درباره این ابهام گفت: تمامی نویسندگان با «بنیاد شعر و ادبیات داستانی» قرارداد دارند و نه «انتشارات عصر داستان» و بنیاد نیز به تمامی تعهداتش پایبند است.

خود را موظف به تأمین حقوق مولفان می‌دانیم

قزلی تصریح کرد: ما به هر آنچه در قراردادهای قبلی با اهالی قلم درج شده پایبندیم و آن را اجرایی می‌کنیم. عده‌ای با بنیاد برای نوشتن اثری قرارداد دارند و ما نیز برای این مساله و طبق قرارداد ملزم به تایید اثر هستیم و نه انتشار و چاپ آن. در کنار آن طبق قرارداد ما ملزم به تامین حقوق مولفان بوده‌ایم که هنوز هم خودمان را ملزم می‌دانیم و بعید می دانم کسی مدعی شده باشد ما حقش را نپرداخته‌ایم.

وی ادامه داد: در بیشتر قرار دادهای اهالی قلم با بنیاد الزامی به انتشار اثر توسط بنیاد درج نشده ضمن اینکه در مواردی که این مساله مورد تاکید قرار گرفته بنیاد اثر را منتشر کرده است. در مورد سایر دوستان نیز همواره اعلام شده که ما از شنیدن پیشنهادات سازنده اهالی قلم در مورد آثارشان که قرار داد تالیفش را بنیاد بسته اند، استقبال می‌کنیم.

نظر شما