شناسهٔ خبر: 31136 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فانی: جزئیات استخدام در آموزش و پرورش به زودی اعلام می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: مجوز استخدام نیرو در این وزارتخانه به طور شفاهی اعلام شده و به محض ابلاغ مجوز کتبی، دستور العمل و جزییات آن منتشر می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ علی اصغر فانی روز دوشنبه در حاشیه همایش یاس مهربانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این آزمون استخدامی با همکاری سازمان سنجش و آموزش و پرورش برگزار می شود و کسانی که پذیرفته می شوند باید یک سال در دانشگاه فرهنگیان آموزش معلمی ببینند.

وی ادامه داد: استخدام نیرو بر حسب نیاز و با توجه به جنسیت، رشته و جایگاه جغرافیایی آموزش و پرورش صورت می گیرد.

وی در ادامه در مورد کاهش مدارس خاص نیز گفت: سال گذشته این سیاست اعمال شد اما باید توجه داشت وقتی دانش آموزی وارد مدارس خاص می شود تا فارغ التحصیل نشده نمی توان او را جابجا کرد. 

فانی ادامه داد: این سیاست را با شیب ملایم با توجه به مصلحت هر دانش آموز آغاز کردیم و آثار آن سه تا چهار سال آینده مشخص خواهد شد.

وی افزود: پذیرش دانش آموز در مدارس خاص با توجه به شرایط هر منطقه باز تعریف شده که البته به معنای کاهش تعداد این مدارس نیست و بستگی به شرایط دارد اما در مجموع به نظر می رسد شمار مدارس دولتی نسبت به مدارس خاص گسترش یابد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی تغییر عناوین استادیار و دانشیار در قالب طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: در قانون مدیریت خدمات کشوری ۵ رتبه مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی پیش بینی شده که طبق آن طرح رتبه بندی معلمان تدوین و اجرا می شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان نیز گفت: روز گذشته پیگیر پرداخت این معوقات بودیم و اگر آن ها را بپردازیم دیگر اعلام نمی کنیم.

فانی همچنین درباره نتیجه طرح آزمایشی بازگشایی مدارس در روزهای پنجشنبه اظهار داشت: هنوز سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اعلام نظر قطعی درباره اجرای این طرح نداشته است.

وی در ادامه درباره زمان انتخاب رشته دانش آموزان نیز گفت: دانش آموزان در پایان پایه نهم رشته خود را مشخص می کنند و از پایه دهم در رشته انتخابی ادامه تحصیل می دهند.

فانی همچنین درباره پرداخت وجه پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی اظهار داشت: مدارس در قبال پیش ثبت نام نباید وجهی از والدین دریافت کنند.

وی افزود: ثبت نام اولیه برای این مداس اشکالی ندارد اما دریافت پول مجاز نیست.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره تکلیف مدارس دولتی واگذار شده به بخش خصوصی با توجه به مخالفت مجلس شورای اسلامی گفت: نام گذاری اجرای این طرح در قالب واگذاری اشتباه است زیرا در ماده ۲۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین نامه مصوب سال ۸۹ آمده است که دولت می تواند مدارس را به مشارکت بگذارد و این اقدام قانونی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر برخی مدیران آموزش و پرورش و رسانه ها عنوان واگذاری را به جای مشارکت به کار برده اند اشتباه است و نمی توان این اقدام را واگذاری نامید.
 

نظر شما