شناسهٔ خبر: 31147 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گردشگری صنعتی بدون دود/ توریسم رونق یابد

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری بابیان این که گردشگری صنعتی بدون دود (سبز) و مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است، گفت: فضاهای کسب و کار در کشور باید متناسب با تغییرات و افزایش تقاضا باشد و امیدواریم اقتصاد مبتنی بر گردشگری رونق بیشتری بگیرد.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، غلامحسین حسینی عصر دوشنبه در نشست رسانه ای در هتل بین المللی لاله تهران با اشاره به ابطال واگذاری غیراصولی این شرکت در سال ۱۳۹۰، گفت: طرح های نیمه تمام این شرکت حداکثر ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ از این رو، طرح هایی که توجیه اقتصادی مناسبی داشته باشند با مشارکت بخش خصوصی تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری می تواند ناجی کشور در حوزه اقتصادی باشد اظهار کرد: این صنعت که به تبع مسایل سیاسی و اجتماعی کشور دوران گذر خود را سپری می کند، در یکی دو سال اخیر نشان داده که صنعتی با ارزش افزوده بسیار مطلوب است.

وی با بیان اینکه گردشگری صنعتی بدون دود (سبز) و مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: فضاهای کسب و کار در کشور باید متناسب با تغییرات و افزایش تقاضا باشد و امیدواریم اقتصاد مبتنی بر گردشگری رونق بیشتری بگیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری به فعالیت ۱۵ شرکت استانی توسعه گردشگری در برهه کنونی اشاره کرد و گفت: چند سال پیش تصمیم گرفته شده ۶۰ هتل در سراسر کشور احداث شود اما محقق نشد و هتل لاله یزد و کیش نیز فروحته شد.

حسینی، تکمیل طرح های نیمه تمام را یکی از اهداف و برنامه های شرکت توسعه گردشگری عنوان کرد و افزود: اکثر طرح های نیمه تمام حداکثر ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از این رو، طرح هایی که توجیه اقتصادی مناسبی داشته باشند با مشارکت بخش خصوصی تکمیل خواهند شد.

وی ادامه داد: شرکت توسعه گردشگری به تبع مزایده غیراصولی سال ۱۳۹۰ در لاک خود فرو رفت که این واگذاری با تلاش های معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال ۱۳۹۳ ابطال شد.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری با اشاره به تلاش این شرکت برای ثبت برند گروه هتل های لاله گفت: اکنون هتل های پنج ستاره بین المللی لاله تهران، صخره ای بین المللی لاله کندوان، چهار ستاره بین المللی سرعین، چهار ستاره چابهار و مجتمع آب درمانی سبلان زیر نظر شرکت توسعه گردشگری فعالیت می کنند. 

حسینی با بیان اینکه اوایل تابستان سالجاری نیز هتل تاریخی بیشتون به بهره برداری می رسد، خاطر نشان کرد: تا سه ماه آینده تکمیل دو هتل چهار و پنج ستاره که عملیات آن از حدود ۷ سال پیش متوقف شده بود، از سر گرفته خواهد شد. 

وی با اشاره به قدمت هتل لاله تهران افزود: در این هتل پیش نویس قرارداد الجزایر نوشته شده و پذیرای چهره هایی از جمله مهاتما گاندی و دبیرکل سازمان ملل متحد بوده است. 

وی با بیان اینکه در بخشی از هتل لاله، موزه ایجاد خواهد شد، ادامه داد: کمتر از پنج درصد میهمانان این هتل پنج ستاره دولتی هستند و به رغم قدیمی بودن، همچنان پذیرای شمار زیادی از مشتریان وفادار خارجی است. 

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری به برون سپاری بخشی از فعالیت های معاونت گردشگری استان ها به این شرکت اشاره کرد و گفت: به طور مثال بخش وسیعی از فعالیت های معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد از جمله برپایی برنامه های نمایشگاهی به شرکت توسعه گردشگری این استان واگذار شده است.

نظر شما